σχετικά με τις διαφορές TEIN super street, KW variant 2 και Bilstein pSS9 να ξεκαθαρίσω ότι πρόθεση μου δεν είναι να το παίξω έξυπνος για την επιλογή μου, ούτε να θίξω τα παιδιά που φοράνε κάτι άλλο...
Δεν τις έχω δοκιμάσει και τις τρεις (παρά μόνο την KW) και αυτά που θα γράψω είναι συμπεράσματα που έβγαλα κατά την αναζήτηση που έκανα για την αγορά μιλώντας με παιδιά και μάστορες καθώς και με βάση αυτά που βλέπω με την KW.
Δε θα μπω στη διαδικασία να πω τα κοινά που έχουν (ρύθμιση ύψους και απόσβεσης, πλήρως επισκευάσημες κτλ κτλ), ούτε θεωρώ σημαντικό το αν έχουν 12 ή 16 σκάλες ρύθμισης.
Ας μιλήσουμε λοιπόν για τις ουσιαστικές διαφορές...
Η TEIN είναι η πιο φθηνή από τις 3 (περίπου 950 ευρώ). Αυτό που ακούγεται είναι ότι έχει σχετικά μαλακό ελατήριο γιαυτό και κάποιοι έψαχναν να τα αλλάξουν και να βάλουν κάτι πιο σκληρό. Επίσης η superstreet έχει ένα ελατήριο σε κάθε αμορτισέρ (θα δείτε γιατί το λέω αυτό).
H KW variant 2 (η 3 δεν βγαίνει για corolla) είναι η δεύτερη σε κόστος (1250 ευρώ) . Σε αντίθεση με την TEIN, η KW έχει 2 ελατήρια σε κάθε αμορτισέρ (το ένα είναι ένα μικρό ελατήριο προφόρτισης). Το ελατήριο προφόρτισης έχει σαν δουλεία να συμπιέζεται όταν επιλέγουμε διάφορες ρυθμίσεις ύψους έτσι ώστε να μην επηρεάζεται η φόρτιση του κανονικού ελατηρίου. Έτσι το κανονικό ελατήριο δουλεύει σε όλο του το μήκος ανεξάρτητα από το ύψος που έχουμε ρυθμίσει την ανάρτηση. Επίσης ένα τεράστιο πλεονέκτημα της KW είναι ότι υπάρχουν ανταλλακτικά για τα πάντα. πχ αν σου χαλάσει μια ροδέλα, ένα ρυθμιστικό, ένα πιατελάκι κτλ κτλ τα πάντα μπορείς να τα βρεις και να τα αγοράσεις μεμονωμένα. Αυτό δε συμβαίνει στην TEIN (μου το είπε μάστορας στην Πάτρα που έχει και αγωνιστική εμπλοκή.
H Bilstein Pss9 έχει πολλά από τα χαρακτηριστικά της KW (σημαντικό είναι ότι έχει ελατήρια προφόρτισης με τα πλεονεκτήματα που αυτό συνεπάγεται). Δεν γνωρίζω τι δυνατότητες υπάρχουν για ανταλλακτικά. Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Pss9 είναι η τιμή της (περίπου 1500 ευρώ), καθώς και το γεγονός ότι μάλλον είναι αρκετά σκληρή (με βάση μαρτυρίες από παιδιά που τη φόρεσαν είτε σε corolla, είτε και σε άλλα αμάξια). Δηλαδή ακόμα και στο τέρμα μαλακό το αμάξι χοροπηδάει και ταλαιπωρείται πολύ στις ανωμαλίες των ελληνικών κατσικόδρομων.
Με βάση τα παραπάνω, εγώ εκτιμώ ότι η καλύτερη δυνατή επιλογή σε coilover για Corolla E-12 είναι η KW Variant 2, την οποία έβαλα και είμαι ευχαριστημένος. Πέρα από τις πληροφορίες που παραθέτω, παραπάνω υπάρχουν και προσωπικές εκτιμήσεις και εννοείται ότι είμαι ανοιχτός σε οποιαδήποτε συζήτηση....
__________________
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Administrator Ειδικών Επιχειρήσεων
Κάντε τους δρόμους πιο ασφαλείς, είναι ευθύνη όλων μας...
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ranger : 15-06-11 στις 20:25.
|