Ελαστικά και Γείωση.
Όταν το αυτοκίνητο κινήται αναπτύσεται επάνω του στατικός ηλεκτρισμός. Αυτός ο ηλεκτρισμός πρέπει να διαφύγει προς τη Γη (τον πλανήτη, το έδαφος) αλλιώς θα μας τινάξει για τα καλά. Το μόνο σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το έδαφος είναι τα ελαστικά. Που από ότι ξέρουμε είναι μονωτικά, κακός αγωγός του ηλεκτρισμού. Και πώς εκφορτίζεται το αυτοκίνητο;
Κοιτώντας προσεκτικά ένα ελαστικό (το δικό μου , Uniroyal RainSport1) θα δούμε ότι στο κέντρο του πέλματος υπάρχει ένας δακτύλιος, μια γραμμή που διατρέχει όλη την περιφέρεια του ελαστικού και δείχνει διαφορετική στο μάτι. Και είναι. Αυτός ο δακτύλιος είναι απο υλικό διαφορετικό σε σχέση με το υπόλοιπο πέλμα, το οποίο υλικό έχει μεγαλύτερη αγωγιμότητα. Απο εκεί προφανώς γειώνεται το αυτοκίνητο και ξαλαφρώνει από τον στατικό ηλεκτρισμό.
Αν μετρήσουμε την αντίσταση πάνω στο δακτύλιο θα δουμε μια τιμή (5,83ΜΩ – 5.830.000Ω στην συγκεκριμένη μέτρηση) που σημαίνει ότι υπάρχει κάποια αγωγιμότητα. Αν μετρήσουμε αντίσταση σε άλλο σημείο θα δούμε ότι δεν παιρνουμε κάποια τιμή (το «1 .» σημαίνει άπειρη αντίσταση) άρα η όποια αγωγιμότητα είναι πάρα πολύ μικρή ή μηδενική.
|