PDA

Επιστροφή στο Forum : Σταύρωμα ελαστικών???


Garazakias
14-01-10, 16:16
Γεια σας παΐδια.
<o></o>
Εχω μια ερώτηση…
<o></o>
Πηγα σημερα στο βουλκανιζατέρ να σταυρώσω τα ελαστικά μου μιας και εχω κανει αρκετα χλμ. (22.000)
<o></o>
Μου ειπαν λοιπον, ότι στα καινουργια αυτοκίνητα, τα ελαστικά δεν θελουν σταύρωμα και ότι αν τα σταυρώσω θα “κτυπάει” το αυτοκίνητο και πιθανό να πάθω ατύχημα στις μεγαλες ταχυτητες. :fierydevil

<o></o>
Αυτό ισχύει?
Εγω ξερω πως ΟΛΑ τα ελαστικα θελουν σταύρωμα.
<o></o>
Το λεει και ο κατασκευαστης ελαστικων και το manual του αυτοκινήτου!
<o></o>
<o></o>
Από περιέργεια, ρωτησα και ένα φιλο, που δουλευει σε βουλκανιζατερ κ μου ειπε ότι αν σταυρωσω τα ελαστικα μου, μετα το αυτοκίνητο δεν θα εχει την ιδια συμπεριφορα, ότι μπορει να υπολειτουργεί το ABS και ότι θα χρειαστώ σίγουρα ευθυγράμμιση στου τροχούς! :hey

<o></o>
<o></o>
Πειτε μου ρε παιδια, ισχυει κατι τετοιο? Τα εχω χασει τελείως!!!!! :roll:

JL_e10
14-01-10, 16:22
Δεν θελουν σταυρωμα τα λαστιχα, μονο μπρος-πισω, χωρις σταυρωμα. Κι εγω ετσι ηξερα αλλα τελικα δεν ισχυει κατι τετοιο.

Stetas
14-01-10, 16:40
Το να σταυρώνουμε χιαστί εμπρός-πίσω τα ελαστικά μας σίγουρα δεν είναι κακό και παρατείνει την ζωή τους, κάποια σταυρώνονται ευκολότερα και κάποια που είναι κατευθυντικά (αυτά που έχουν βελάκι rotation ---> πανω) πρέπει να ξεζαντώσουμε για να τα σταυρώσουμε. Η ευθυγράμμιση για μενα τη θεωρώ περιττή, την ζυγοστάθμιση των τροχών αν ξεζαντώσουμε όμως την κρίνω απαραίτητη. Καλό θα είναι να σταυρώνονται τα ελαστικά περίπου κάθε 10 με 15 χιλιάδες χιλιόμετρα.

Γιαννης20v
14-01-10, 16:47
εγω θεωρω πως ειτε το σταυρωμα ειτε το μπρος πισω ειναι επικινδυνο κ δε τοχω κανει ποτε.τωρα αν πιστευετε πως η φθορα ειναι τοσο μικρη στα μπροστα ωστε να μην γινουν επικινδυνα με τη μεταφορα τους πισω....οκ αλλα αν δεν εχουν φθορα ποιος ο λογος να τα τραμπαρεις?

diafanh-psyxh
14-01-10, 16:48
Στελιο εννοεις να κανουμε το μπρος πίσω σε αυτα τα χιλιομετρα

Stetas
14-01-10, 16:56
Εννοώ Κωστή χιαστί εμπρός- πίσω δηλ το μπροστά δεξί ελαστικό πάει πίσω αριστερά και το μπροστα αριστερό φοριέται πίσω δεξιά. Και μην παρεξηγηθώ εννοώ πως είναι ενας τρόπος να το θέσω και έτσι να παρατήνουμε την ζωή των ελαστικών μας λίγο παραπάνω. Εννοείται βέβαια πως αν κάποιος απο εμάς έχει κάνει τα πίσω λάστιχα φλούδα γιατι το μόνο που ξέρει απο φρένο είναι το χειρόφρενο δεν θα πρέεπι σε καμμία περίπτωση να τα τοποθετήση στο εμπρόσθιο διευθυντήριο άξονα για ευνόητους λόγους προσωπικής ασφάλειας.

Φίλε Γιαννης20v ο σκοπός τους να τραμπάρεις τα λάστιχα δεν είναι άλλος παρά να έχεις τα καλύτερα και λιγότερο φαγωμένα λάστιχα μπροστά στο τιμόνι σου στα φρενα σου κτλ κτλ...

Telidis
14-01-10, 17:03
ας περιμενουμε να μπι ο φιλος λαστιχας tserkene να μας πη για πιο σιγουρα.
κι εγο εχο διαβασι για το σταυρομα οτι οφελη.

GMASTER6
14-01-10, 17:16
Αν καποιος εχει και τα 4 ελαστικα φλουδα τι γινεται ρε παιδια?http://www.corollaclub.com/forums/images/icons/icon10.gifhttp://www.corollaclub.com/forums/images/icons/icon10.gifhttp://www.corollaclub.com/forums/images/icons/icon10.gif
Προσωπικα εχω κανει ολα τα ελαστικα που εχουν περασει απο το αυτοκινητο και μπρος πισω και χιαστι και παλι απο την αρχηhttp://www.corollaclub.com/forums/images/icons/icon10.gifΑναλογα και την χρηση που κανεις το σταυρωμα οντως παρατεινει την ζωη των ελαστικων αλλα πρεπει τα ελαστικα να ναι διπλης οψης δηλαδη η εσωτερικη μερια να μπορει να γινει και εξωτερικη αλλιως συμφωνω οτι δεν πρεπει να κανουμε χιαστι μονο μπρος πισω!Ζυγοσταθμιση ειναι περισσοτερο σημαντικη οταν το ελαστικο αλλαζει ζαντα και οχι τοσο οταν αλλαζει αξονα...Οσο για την ευθυγραμμιση θεωρητικα πρεπει να γινεται παντα ακομα και οταν τρωγονται τα ελαστικα μας αλλα αν κανεις συχνα βαζε βγαζε πχ χρηση σε πιστα δεν αξιζει γιατι ειναι αυξημενο το κοστος εκτος αν παρατηρησεις το τιμονι να ''χανει'' η το αυτοκινητο να τραβαει...

Garazakias
14-01-10, 21:06
Μαλιστα! απο οτι καταλαβα ειναι θεμα φθορας των ελαστικων.

δλδ, βαζεις τα καλα μπροστα και τα φαγωμενα πισω....

GMASTER6
14-01-10, 21:30
Μαλιστα! απο οτι καταλαβα ειναι θεμα φθορας των ελαστικων.

δλδ, βαζεις τα καλα μπροστα και τα φαγωμενα πισω....
Απαιτει μεγαλυτερη προσοχη ομως το αυτοκινητο μετα ειδικα αν δεν εχεις καποιο ηλεκτρονικο πανω...

taxidriver109
14-01-10, 22:56
το σταυρωμα δεν ειναι σωστο γιατι τα περισσοτερα εχουν φορα κυλισης εγω στο ταξι μου τα αλλαζω πισω μπρος ανα 20000 και με αυτο τον τροπο και λιγη προσοχη μου κραταν 135000 σε ενα χρονο φυσικα οποτε δεν προλαβαινουν να ξεραθουν

_nicolas_
15-01-10, 00:41
Λίγο που το έχω ψάξει το θεμα είδα πως το στάυρωμα των ελάστικων ισχυει μόνο για τα radial, και πως για τα συμβατικά ελαστικά πρέπει να κάνουμε τα πίσω μπρος και τα μπρος πίσω αλλά χιαστί. Δηλαδη τα πίσω πάνε μπροστά κανονικά και το εμπρός αριστερό πάει πίσω δεξιά, το εμπρός δεξιά πάει πίσω αριστερά.

tserkene
15-01-10, 00:49
ΚΑΝΕΝΑ ΜΑ ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΟ RADIAL ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ!!!

Το σχέδιο που έχει στο βιβλιαράκι του εργοστάσιου είναι από τότε που βρήκαν μελανί και έκαναν σχέδιο. Το σχέδιο αυτό είναι για ελαστικά πριν 40 χρόνια. Το παλιό μας το hilux που ήταν ¨89 μοντέλο είχε ακριβώς το ίδιο σχέδιο με το σχέδιο που έχει η Ε12!!!

Τα ελαστικά radial μπαίνουν τα μπροστά πίσω και τα πίσω μπροστά και τίποτα άλλο και αυτό για τον απλούστατο λόγο ότι είναι radial που σημαίνει ότι έχει σκελετό από σύρματα και όταν παίρνει μια φορά και εμείς το βάλουμε να γυρνάει ΑΝΑΠΟΔΑ αυτό πολύ απλά θα στραβώσει. Χιαστεί έκαναν τα παλιά ελαστικά που ήταν από NYLON δηλαδή από ένα ειδή ¨σκίνου¨ ας το πούμε, τα οποία δεν είχα αυτό το πρόβλημα της παραμόρφωσης γιατί μπορούσαν να προσαρμοστούν σε οποιαδήποτε φορά και αν τα τοποθετούσες.

Αυτά για τα ελαστικά.

Τώρα ευθυγράμμιση καλό είναι να γίνετε όταν μπαίνουν καινούργια ελαστικά για να πατάνε ίσια. Όταν τα κάνεις αλλαγή τα μπροστά πίσω και το αντίστροφο καλό είναι να γίνετε μονό ζυγοστάθμιση. ΤΩΡΑ αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα είτε στην ευθυγράμμιση είτε στην ζυγοστάθμιση καλό είναι να ελέγχετε.

Αυτό που θα έλεγα εγώ είναι να γίνετε ένα έλεγχος στα 15000ΚΜ και βάρια μέχρι τα 25000ΚΜ να έχει γίνει η αλλαγή. Λέω έλεγχος γιατί είναι διαφορετικός ο τρόπος οδηγήσεις του καθενός και έτσι η φθορά ανάλογα με τα KΜ δεν είναι ιδία σε όλους τους οδηγούς και σε όλα τα αυτοκίνητα.


Πλέον όλα μα όλα τα λάστιχα είναι radial και έτσι ισχύ το παραπάνω. Τώρα αν κάποιος έχει φορτωτή ή τρακτέρ και θέλει να τα κάνει χιαστεί, μπορεί!!!! Γιατί μονό εκεί θα βρει ελαστικά NYLON

Telidis
15-01-10, 01:48
ευχαριστουμε πολι για τις πλιροφοριες τον φιλο.
καλο εινε αυτο το θεμα να "καρφιτσοθει" γιατι αφορα τιν ασφαλια μας !!!!!

:ANGEL

Garazakias
15-01-10, 10:37
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 11"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 11"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:PunctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]-->ευχαριστώ πολυ φίλε tserkene.
με κάλυψες πλήρως με την απαντηση σου!
Να 'σαι καλα!

Εχει δικιο ο Telidis. πρεπει να το καρφιτσώσουμε!