H αρχη λειτουργιας του ΑΒS ειναι σχετικα απλη και σωτηρια: ενα "ματακι" σε καθε ροδα "διαβαζει" μια οδοντοτη τροχαλια και αν διαπιστωσει οτι τα δοντια περνουν με διαφορετικη συχνοτητα σε σχεση με την αμεσως προηγουμενη κατασταση (χιλιοστα του δευτερολεπτου μιλαμε) τοτε καταλαβαινει οτι ο τροχος μπλοκαρε και ετσι δινεται το σημα να μειωθει αυτοματα η πιεση προκειμενου να επανελθει στην προτερα κατασταση. Ετσι οταν ο τροχος μπλοκαρει παυει η περιστροφη της τροχαλιας αρα παυει να διαβαζει το ματακι αρα μειωνει την πιεση μεχρι να αρχισει να ξαναδιαβαζει...Ουσιαστικα το "ασε πατα" το κανει αυτοματα η κεντρικη μοναδα και ως εκ τουτου (και αν δεν εχει κανεις μας ενσωματωμενο τσιπακι στο ποδι του....) ειναι παντα ΤΑΧΥΤΕΡΟ απο τον οδηγο. Απο το ιδιο ματακι παρεπιπτοντως παιρνει στοιχεια και το antispin (εδω αναποδα καταλαβαινει οτι κατι δεν παει καλα οταν διαβαζει περισσοτερα δοντια απο οσα πρεπει κοβοντας τον κινητηρα), οπως και το ESP (λαμβανοντας ομως και πολλα αλλα δεδομενα).
Η μοναδικη περιπτωση το abs να καθισταται περιττο ειναι οταν κινουμαστε σε χιονι ή χωμα οποτε το μπλοκαρισμα του τροχου δημιουργει ενα μικρο λοφακι μπροστα απο τη ροδα βοηθωντας στο φρεναρισμα, ενω το abs δεν θα αφηνε αυτο το χρησιμο λοφακι...
Εν κατακλειδει το abs ειναι το πιο χρησιμο εργαλειο "αμυνας" μαζι με τις ζωνες που φερει ενα αυτοκινητο, εαν σε καποιους δεν δουλευει σωστα δεν φταιει το abs αλλα το αυτοκινητο...
|