Ιαπωνία και........... ήρθε το τέλος!!!
Ράλλυ Ιαπωνίας: Παγκόσμιος πρωταθλητής ο Neuville - Στην Toyota το κατασκευαστών
Ένα τρομακτικό ατύχημα του Ott Tanak ήταν αρκετό για να φέρει τέλος στη μάχη του με τον Thierry Neuville για το πρωτάθλημα των οδηγών, εξασφαλίζοντας αυτόματα στον Βέλγο τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο.
Η τέταρτη μέρα του Ράλλυ Ιαπωνίας ξεκίνησε με ιδιαίτερα δραματικό τρόπο. Στην πρώτη κιόλας Ε.Δ. της ημέρας, την SS17, το όνειρο ενός δεύτερου παγκόσμιου τίτλου εξαφανίστηκε για τον Ott Tanak. Ο Εσθονός πάτησε εκτός δρόμου και τράκαρε στα 19,1 km, σχεδόν 1 km πριν τη γραμμή του τερματισμού, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει, χάνοντας τους 18 βαθμούς που κατάφερε να συλλέξει το Σάββατο.
Ράλλυ Ιαπωνίας: Παγκόσμιος πρωταθλητής ο Neuville - Στην Toyota το κατασκευαστών
Ένα τρομακτικό ατύχημα του Ott Tanak ήταν αρκετό για να φέρει τέλος στη μάχη του με τον Thierry Neuville για το πρωτάθλημα των οδηγών, εξασφαλίζοντας αυτόματα στον Βέλγο τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο.
Η τέταρτη μέρα του Ράλλυ Ιαπωνίας ξεκίνησε με ιδιαίτερα δραματικό τρόπο. Στην πρώτη κιόλας Ε.Δ. της ημέρας, την SS17, το όνειρο ενός δεύτερου παγκόσμιου τίτλου εξαφανίστηκε για τον Ott Tanak. Ο Εσθονός πάτησε εκτός δρόμου και τράκαρε στα 19,1 km, σχεδόν 1 km πριν τη γραμμή του τερματισμού, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει, χάνοντας τους 18 βαθμούς που κατάφερε να συλλέξει το Σάββατο.
Αυτόματα, από εκείνο το σημείο κι έπειτα, τίποτα δεν μπορούσε να στερήσει από τον Thierry Neuville το πρώτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ακόμη κι αν δεν τερμάτιζε, θα ήταν και πάλι πρωταθλητής, αφού ο μοναδικός έτερος διεκδικητής, Tanak, είχε βγει εκτός συναγωνισμού.
Το ατύχημα του Εσθονού σήμαινε επίσης ότι τους 18 βαθμούς του Σαββάτου θα κληρονομούσε ο Elfyn Evans, ο οποίος τελικά κέρδισε το Ράλλυ Ιαπωνίας συνολικά, αφού μέχρι την εγκατάλειψη του Tanak βρισκόταν δεύτερος στη γενική κατάταξη. Αυτό έφερε την Toyota σε πλεονεκτική θέση έναντι της Hyundai για τη μάχη του πρωταθλήματος των κατασκευαστών, με τις δύο ομάδες να καταλήγουν στην Power Stage με ίσους βαθμούς.
Εκεί, ο Sebastien Ogier κατάφερε να κατακτήσει τους μέγιστους 5 βαθμούς, με τον Thierry Neuville να έρχεται δεύτερος. Μια μικρή έξοδος του Andreas Mikkelsen, που είχε εγκαταλείψει την Παρασκευή κι επέστρεψε με SuperRally, είχε ως αποτέλεσμα ο χρόνος του να μην είναι όσο ανταγωνιστικός θα ήθελε κι έτσι τόσο ο Takamoto Katsuta όσο κι ο Elfyn Evans, τερμάτισαν μπροστά του στην Power Stage, εξασφαλίζοντας στην Toyota το πρωτάθλημα των κατασκευαστών για ακόμη μια φορά.
Στη γενική κατάταξη, ο Elfyn Evans σημείωσε την πρώτη και τελευταία του νίκη της σεζόν, με τον Sebastien Ogier να συμπληρώνει το 1-2 για την Toyota. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Adrien Fourmaux, κατακτώντας το 5ο βάθρο της δικής του σεζόν κι ολοκληρώνοντας μια εξαιρετική για τον ίδιο χρονιά. Τέταρτος ήρθε ο Takamoto Katsuta και την κατάταξη της κατηγορίας Rally1 «έκλεισαν» οι Gregoire Munster και Thierry Neuville στην πέμπτη κι έκτη θέση, αντίστοιχα.
Ο Nikolay Gryazin πήρε τη νίκη στα Rally2, με τον δεύτερο, Sami Pajari, να κατακτά το παγκόσμιο πρωτάθλημα του WRC2, αφού η δεύτερη θέση ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόταν για να προσπεράσει τον μέχρι τώρα πρωτοπόρο, Oliver Solberg, ο οποίος δεν αγωνιζόταν στην Ιαπωνία.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση Οδηγός Χρόνος / Διαφορά από τον 1ο
1 Elfyn Evans 3:23:41.0
2 Sebastien Ogier 1:27.3
3 Adrien Fourmaux 1:55.5
4 Takamoto Katsuta 2:02.6
5 Gregoire Munster 3:11.5
6 Thierry Neuville 6:54.1
7 Nikolay Gryazin 10:04.3
8 Sami Pajari 11:50.8
Η βαθμολογία των οδηγών:
Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Thierry Neuville 242
2 Elfyn Evans 210
3 Ott Tanak 200
4 Sebastien Ogier 191
5 Adrien Fourmaux 162
6 Takamoto Katsuta 116
7 Kalle Rovanpera 114
8 Gregoire Munster 46
9 Dani Sordo 44
10 Sami Pajari 44
Η βαθμολογία των κατασκευαστών:
Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Toyota 561
2 Hyundai 558
3 M-Sport Ford 295
Bye bye WRC 2024
Welcome WRC 2025
|