Θα πω ενα απλο παραδειγμα.
Εγω το αμαξι 90% το χρησιμοποιώ με την οικογένεια μέσα (4 ατομα) και aircondition + συνηθως βαρύ καρότσι πίσω.
Μέσα στην πόλη στο σταμάτα-ξεκίνα, πότε λέτε να έκαιγα περισσότερο?
Οταν ήμουν 1400cc και το αμαξι ζόριζε σε κάθε εκκινηση με το Α/c και το έξτρα βάρος, ή τώρα με μεγάλη ροπή από χαμηλές στροφές?
Τωρα με την ροπή που έχω, σχεδόν δεν έχω διαφορά είτε ειμαι με ανοιχτό ή με κλειστό a/c. Το εξτρα βάρος το κουβαλάει για πλάκα. Δλδ μπορω να κινηθω σε ενα ευρος στροφων 2000 με 3000. Απο 2000rpm έχω 14 κιλά ροπή και φτάνει μέχρι 17.5-18 κιλά στις 6.000.
Ενω παλιά για να δω προκοπή έπρεπε να ειμαι τουλάχιστον πάνω από 4.000rpm για να μπει το vvti και να δω 12.5-13 κιλά ροπή (!)
Σε ταξίδι, δεν κάνω καν αναφορά. Η διαφορά ήταν τραγική υπέρ του υπερκυβισμού (μιλάω πάλι για φορτωμένο τίγκα αμάξι με βαλίτσες, 4 άτομα και a/c).
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Και ο λόγος που ρωτησα τον φίλο pete_mpal αν εχει υπερκυβισμενο, ήταν επειδή ηθελα να δω αν εχει ο ιδιος εμπειρία. Είναι αλλιως να μας τα λέει ο φίλος μας, και αλλιώς να ζούμε με αυτο, ειδικά αν πριν ειχαμε 1400 και μετα υπερκυβισαμε (δλδ δεν αγορασαμε ετοιμο υπερκυβισμενο), οπότε μπορούμε να δούμε την εμφανέστατη διαφορά.
Τέλος να πω ότι επειδη το υπερκυβισμένο δεν ειναι κάτι στανταρ (δλδ αλλος θα βαλει και πολλαπλή και πεταλούδα, αλλος θα βαλει προγραμμα, αλλος θα αλλαξει εξατμιση, αλλος θα βαλει εμβολα απο 1.6 κτλπ) δεν μπορείς να έχεις και σταθερά αποτελέσματα σε όλους.
Οπότε, δεν λέω οτι ο pete mpal λέει ανακρίβειες ή ψέματα. Μπορεί οντως η εμπειρία του φιλου να ηταν οτι το αμαξι καιει πολύ, αλλά αυτο μπορεί και να οφείλεται σε κάποια λάθος επιλογή οταν υπερκύβισε.
Το σίγουρο ειναι οτι αν γινει σωστα και προσεγμένα ο υπερκυβισμός, μπορείς να έχεις πιο οικονομικό αμάξι (ειτε εντός είτε εκτος πολης) από όταν ησουν 1400.
Και το λέω απο προσωπική εμπειρία. 5 χρόνια το είχα ως 1400 και 6 χρόνια ως υπερκυβισμένο.
__________________
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Corolless but still a Renegade... OlllllllO
|