Δεν έχει σχέση σε τι στροφές γυρίζει ο κινητήρας αλλά τί καύσιμο καίγεται. Δε σημαίνει ότι επειδή στα 150 ένα τουρμπο έχει 3000 στροφές ότι καίει όσο και ενα ατμοσφαιρικό αμάξι που πηγαίνει με 100 και 3000. Αν ήταν έτσι θα βάζαμε μια θεόμακρη overdrive τελική σχέση στα ατμοσφαιρικά για να έχουν χαμηλές στροφές στα πολλά χιλιόμετρα. Αλλά τότε το αμάξι δε θα είχε δύναμη να κρατήσει αυτά τα χιλιόμετρα. Στα 170 το ίδιο πάνω κάτω καίει ένα αμάξι είτε είναι ατμοσφαιρικό και πάει με 5500 στροφές είτε τουρμπο και πάει με 3200. Και αυτό γιατί όταν κρατας σταθερη ταχύτητα η ενέργεια καταναλώνεται για να εξισωθούν οι αντιστάσεις κύλησης και αέρα (που είναι τεραστια...). Και για να υπάρξει αυτή η ενέργεια καταναλώνεται καύσιμο. Τα ατμοσφαιρικά δουλεύουν με πολλές στροφές γιατί τραβανε όσο αερα τους δίνει η εισαγωγή άρα για να κάψουν το απαιτούμενο κάυσιμο χρειάζονται πολλοί κύκλοι. Στο τούρμπο επειδή ο αέρας εισερχεται με πίεση μέσα άρα λόγω μεγαλύτερου ποσού αερα το καύσιμο μπορεί να καεί με λιγότερους κύκλους άρα λιγότερες στροφές.
Η αλήθεια είναι ότι στο τούρμπο η κατανάλωση θα είναι λίγο μικρότερη αλλά για άλλο λόγο. Γιατί οι μηχανές με τούρμπο έχουν καλύτερο συντελεστή απόδοσης. Δε θα έχουν όμως καλύτερη κατανάλωση λόγω χαμηλότερων στροφών
|