Απο το miataclub
O τύπος υπολογισμού της αντιστοιχίας κέρδους σε βάρος για ελαφρωμένο βολάν δίνεται παρακάτω:
Μ=1/2*fly.weight*(fly.rad*gear*diff.ratio/tire.rad)^2
Όπου:
Μ = το στατικό βάρος που ισοδυναμεί με την επιβάρυνση από την περιστροφή του βολάν (το βάρος που κερδίζουμε αν αφαιρέσουμε βάρος από το βολάν )
fly.weight = το βάρος του βολάν
fly.rad = η ακτίνα του βολάν
gear = σχέση μετάδοσης της εκάστοτε ταχύτητας
diff.ratio = σχέση μετάδοσης διαφορικού
tire.rad = ακτίνα ελαστικού
Για το mx5 λοιπόν το stock βολάν του 1.8 ζυγίζει 19lb και έχει ακτίνα περίπου 5.5 inches. Οπότε με aftermarket βολάν συνολικού βάρους 9lb έχουμε όφελος 10lb (4,5 κιλά )
fly.weight = 10lb
fly.rad = 5.5in
Για το 5τάχυτο 1.8 οι σχέσεις μετάδοσης είναι:
1η: 3.136
2η: 1.888
3η: 1.330
4η: 1.000
5η: 0.814
Τελική σχέση μετάδοσης 4.100
diff.ratio = 4.1
gear = 3,136 (για 1η ταχύτητα )
Και για 195/50 σε ζάντα 15 η ακτίνα ελαστικού είναι 11,3in
tire.rad=11,3in
Υπολογίζοντας λοιπόν για κάθε ταχύτητα το αντίστοιχο κέρδος σε βάρος έχουμε:
1η: 98kg
2η: 36kg
3η: 18kg
4η: 10kg
5η: 6,5kg
Οπότε ελαφρώνοντας το βολάν κατά 4,5 κιλά είναι σαν να επιταχύνουμε με 1η ταχύτητα με 100 κιλά λιγότερα! Με δευτέρα 36 κιλά λιγότερα και ούτω καθεξής.
Hρακλης:
O τυπος μιλαει για ελαφρυτερο βολαν κατα 4.5 ολοκληρα κιλα και εαν δειτε, απο τριτη και μετα οι διαφορες ειναι ανυπαρκτες.Οποτε το να δωσεις 500 ευρω για βολαν 1.5 κιλα ελαφρυτερο, συγνωμη αλλα ειναι πεταμενα λεφτα καθαρα.Κανε κατι αλλο
__________________
Ηρακλης. 4A-FE Power και τωρα 2SZ-FE.
|