Με συγχωρείτε που θα φανώ -ίσως- λίγο απόλυτος, κάθετος και απότομος, αλλά έχω την εντύπωση πως αυτή η συζήτηση με το στράβωμα του απέναντι θόλου όταν το αυτοκίνητο διαθέτει μπάρα θόλων σε περίπτωση τρακαρίσματος, μοιάζει με την αιώνια και ατέρμονη συζήτηση περί δεικτών ταχύτητας και ζεστάματος των ελαστικών: καμία σχέση το ένα με το άλλο.
Τι θέλω να πω;
Ποια ταχύτητα πρόσκρουσης είναι αυτή που σας προβληματίζει για την ακεραιότητα του απέναντι θόλου σας; Τα 30, τα 20 ή τα 10km/h; Διότι όποια από τις ταχύτητες αυτές και αν είναι αυτή της πρόσκρουσης, και οι δύο θόλοι θα στραβώσουν. Δεν μιλάμε για μεγαλύτερες ταχύτητες, αφού τότε θα πρέπει να αναμένουμε μέχρι και στράβωμα ουρανού -ανάλογα με τη φορά της πρόσκρουσης πάντα, έτσι; Μην ξεχνάτε πως οι θόλοι είναι δεμένοι και στα ράμφη με τη μετώπη του αυτοκινήτου, αλλά και πίσω με τη μετώπη της καμπίνας. Για να μην συνυπολογίσουμε και τον κινητήρα που μία βάση του είναι κοντά στον ένα θόλο και θα μεταφέρει τη στρέβλωση... Οπότε, έτσι και αλλιώς, θα στραβώσουν. Τώρα, αν στραβώσουν λίγο περισσότερο απ' ότι χωρίς τη μπάρα, big deal! Η ζημιά θα έχει ήδη γίνει.
Ας έχουμε, όμως, κατά νου και μία άλλη παράμετρο, πέρα από τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς: αυτή της αύξησης της παθητικής ασφάλειας. Θεωρώ πως είναι προφανής ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται αυτό και δεν χρειάζεται να το αναλύσω. Και προσωπικά, προτιμώ στην κακιά ώρα να σωθώ και να στραβώσει το αυτοκίνητο εκεί που (και όσο) δεν το θέλω, παρά να μη στραβώσει εκεί και να κλαίω (π.χ.) τα πόδια μου.
Αυτοί είναι και οι λόγοι για τους οποίους οποιοδήποτε αυτοκίνητο είναι στην κατοχή μου τα τελευταία χρόνια φοράει μπάρες θόλων εμπρός και πίσω.
Πάνος.
__________________
Fast cars do not kill.
Slow drivers, do!!!
Saneatsu Abukara
|