Η ιπποδυναμη μετριεται στο βολαν.At flywheel
οπως λενε και οι Αμερικανοι.Το βολαν ειναι μερος του μοτερ και αυτο μεταδιδει την ισχυ και την ροπη.
Τωρα ολα τα αδρανειακα δυναμομετρα με ραουλα μετρανε ιπποδυναμη τροχο και μεσω διορθωτικων αλγορυθμων βγαζουν την ιπποδυναμη στο βολαν.Η μετρανε στο βολαν και αφαιρουνε τις απωλειες.Σε καθε περιπτωση επαφη με το δυναμομετρο εχει ο τροχος και αυτη την δυναμη καταλαβαινει το dyno.
Πραγματικη μετρηση βολαν μετρανε μονο τα δυναμομετρα παγκου και τελος.
Τα dynapack μετρανε πολυ κοντα στο βολαν και εχουν μικρες απωλειες 5-8 αλογα και οχι παραπανω.
Διορθωτικος αλγορυθμος για την ροπη δεν υπαρχει απο οσο ξερω και ολα μετρανε βολαν.Δεν εχω δει πουθενα απωλειες σε ροπη σε καμια μετρηση.
Και τελος για τον πωπωπαλι.Ναι, υπαρχουν διορθωτικοι αλγορυθμοι για να αντισταθμιζουν την ζεστη, το υψομετρο την υγρασια, αλλα ολα αυτα ειναι πλασματικα και εξηγω.
Εστω δυναμομετρο εγω το δικο μου, με 15c και εχω
120ps βολαν και 100 τροχο.
Εαν τωρα ο μηχανικος βαλει διωρθωση για 40c θα εχουμε
130ps βολαν και 100 παλι τροχο.
Σε καθε περιπτωση η μετρηση τροχο δεν αλλαζει, παει τελειωσε.Αυτην την δυναμη μετρησε το δυναμομετρο
Τωρα εαν μαγειρεψουμε και λιγο το βαρομετρικο και την υγρασια φτανουμε 140++.Η ιπποδυναμη τροχο δεν αλλαζει.
ΤΩΡΑ ΕΑΝ ΠΑΩ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΩ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ ΜΕ 40C η ιπποδυναμη θα ειναι μικροτερη σιγουρα(ας μην το αναλυσω)
θα εχω 120ps βολαν, αλλα 90τροχο.Δηλαδη το δυναμομετρο θα κανει διορθωση για 18-22c περιπου που γινονται η μετρησεις.
Σε καθε περιπτωση η υψηλη θερμοκρασια επειρεαζει αρνητικα την αποδοση του μοτερ, με τα turbo να επειρεαζονται πολυ περισσοτερο.Αλλωστε ολοι καταλαβαινουμε οτι με την ζεστη χανουμε σε αποδοση γιατι η πραγματικη ιπποδυναμη του μοτερ πεφτει.
Τωρα πιο ο λογος των αλγορυθμων αφου η ιπποδυναμη ειναι μια, θα το αναλυσω αλλη φορα.
__________________
Ηρακλης. 4A-FE Power και τωρα 2SZ-FE.
|