Παιδιά, όλοι δίκιο έχετε...
Καταρχήν ως προς το θέμα που αναφέρει ο ranger και το οποίο ανέλυσε σωστά και είχε ξαναπει κ σε άλλο τόπικ παλιότερα, να πω πως και 20αρα ζάντα με 285 πάτημα να βάλουμε, αν σπινιάρουμε την πρώτη και πάμε να σταματήσουμε πατώντας τέρμα φρένο, θα πατάμε απλά ένα "ξύλο"...Μην ξαναναλύσω, τα έχει πει ο ranger....
Ως προς το θέμα της συχνής εμπλοκής του abs σε νορμαλ συνθήκες, χωρίς σπινιαρίσματα κλπ, απλά πατώντας δυνατό φρένο όπου χριεάζεται να πω πως με καλό λάστιχο θα μειωθεί αρκετά. Αν μπει κ μεγαλύτερη ζάντα, έστω και με 205 πάτημα, ακόμα καλύτερα. Αλλά η μεγάλη βελτίωση θα έρθει με καλό λάστιχο, έστω και στις μαμα διαστάσεις.
Σε μένα το abs μπαίνει μόνο σε πολύ γυαλιστερά οδοστρώματα (για όσους ξέρουν να αναφέρω την Αγ. Μελετίου σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα δρόμου "γυαλί") ή όταν φρενάροντας δυνατά πέσω σε σαμαράκια και σηκωθεί ελάχιστα κάποιος τροχός χάνοντας στιγμιαία την πρόσφυση, οπότε και μπλοκάρει αφού η δαγκάνα απλά σφίγγει τον δίσκο με μηδενική πρόσφυση του ελαστικού. Μόλις ξαναπατήσει ο τροχός σωστά όλα ΟΚ...αρκεί να μη συμβεί αυτό λίγα εκατοστά πριν τον μπροστινό...
Με το ίδιο λάστιχο, από 205-45-17 σε 205-50-16 δε νομίζω να υπάρχουν κ τραγικές διαφορές στο φρενάρισμα, παρά μόνο ίσως σε φρεναρίσματα υπό γωνία πάνω σε στροφές και η διαφορά αυτή θα υπάρχει περισσότερο ως προς την σταθερότητα του αυτοκινήτου, παρά ως προς την απόδοση των φρένων ή την εμπλοκή του abs.
|