το έχω πεί και άλλες φορές και θα το πώ άλλη μια...
Έχουμε ΛΑΘΟΣ εντύπωση σχετικά με το τι είναι το VVTi. VVTi σημαίνει Variable Valve Timing with intelligence που σημαίνει Μεταβλητός Χρονισμός των Βαλβίδων με ευφυία. Είναι η εξέλιξη του συστήματος VVT (Variable Valve Timing) που παρουσιαστικέ το 1991 στο 4A-Ge 20V μοτερ (ασημοκάπακο σε απλά Ελληνικά).
Για να καταλάβουμε τι κάνει το VVTi ας πούμε πρώτα πως δουλεύει το VVT. Το VVT είναι ενα συστημα 2 φάσεων ελέγχου της φάσης του εκκεντροφόρου εισαγωγής. (όταν λέμε έλεγχος της φάσης, εννοούμε ότι δινουμε προπορεία ή μεταπορεία στο χρονισμό του εκκεντροφόρου). Το ότι το σύστημα είναι 2 φάσεων, σημαίνει ότι υπάρχουν 2 καταστάσεις λειτουργίας, δηλαδή υπάρχει ενα όριο περιστροφής που ο εκκεντροφόρος εισαγωγής αλλάζει ρύθμιση και αυξάνει τις επιδόσεις (το πιο σωστό είναι ότι βελτιστοποιεί τη λειτουργία του κινητήρα). Νομίζω οτι για τον 4A-Ge 20V το σκαλοπάτι αυτό είναι στις 4.400 στροφές, απο εκεί και πάνω το μοτέρ "αγριεύει".
Το VVTi είναι ενα σύστημα διαρκούς αλλαγής της φάσης του εκκεντροφόρου εισαγωγής. Δηλαδή το VVTi δεν έχει ενα σημείο που "ανοίγει", δε μπορούμε να βρούμε ενα σημείο λειτουργίας και να το κατεβάσουμε. Το VVTi διαρκώς μεταβάλει τον χρονισμό του εκκεντροφόρου εισαγωγής και οποιαδήποτε παρέμβαση θα αφορά τη συνολική λειτουργία του συστήματος...
ας μην πω περισσότερα και σας μπερδέψω. Σύντομα (πόσο καιρό το λέω αυτό το σύντομα!!!) θα ανεβάσω ενα πλήρες άρθο με θέμα VVT, VVTi και VVTLi ....
λίγο υπομονή ακόμα ρε παιδια....
__________________
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Administrator Ειδικών Επιχειρήσεων
Κάντε τους δρόμους πιο ασφαλείς, είναι ευθύνη όλων μας...
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ranger : 06-04-08 στις 01:12.
|