Αυτα διάβασε και ο κολλητός του DJkey και πηγε και πηρε το GT... Για ρωτησε τον τωρα να σου πει...
Αλεξ, θέλεις να δεις πραγματική τεχνολογία με στύψιμο του μυαλού για να πετυχεις πολλά άλογα (και μαλιστα ατμοσφαρικα)? Read and weep...
Συστήματα Μεταβολής Χρονισμού
Μεταβολής της Φάσης και του Βυθίσματος του Εκκεντροφόρου
(Cam – Phasing + Cam – Changing)
Συνδυάζοντας τη μεταβολή του βυθίσματος των συστημάτων VVT και
την εναλλαγή της φάσης των εκκεντροφόρων μπορεί να επιτευχθεί σημανική αύξηση της αποδιδόμενης ισχύος του κινητήρα, σε συνδιασμό με την ομαλή και απροβλημάτιστη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών. Ωστόσο ένα τέτοιο σύστημα είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο και δύσκολο στο σχεδιασμό του, με αποτέλεσμα το κόστος του να είναι αρκετά υψηλό. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που ως τώρα οι μοναδικές εταιρίες που έχουν αναπτύξει τέτοιο σύστημα είναι η Toyota και η Porsche.
Toyota VVTL-I
Το VVTL-I της Toyota είναι το πιο σύνθετο και έξυπνο στη σύλληψή του σύστημα VVT. Συνδυάζει:
♦ Συνεχή μεταβολή της φάσης του εκκεντροφόρου
♦ Μεταβολή της βύθισης σε 2 στάδια
♦ Μεταβολή της διάρκειας σε 2 στάδια
♦ Είναι τοποθετημένος στον εκκεντροφόρο της εισαγωγής αλλά και σε αυτόν της εξαγωγής.
Μπορεί να πει κανείς ότι το σύστημα αυτό αποτελεί ένα συνδιασμό του
VVT-I και του VTEC της Honda, ωστόσο ο μηχανισμός του είναι διαφορετικός από αυτόν του VTEC.
Το σύστημα λοιπόν αυτό διαθέτει τον μηχανισμό μεταβολής της φάσης του VVT-I, ο οποίος και σε αυτή την περίπτωση καθοδηγείται από τον Η/Υ του κινητήρα λαμβάνοντας υπ΄ όψη του πολλούς παράγοντες του περιβάλλοντος και των συνθηκών οδήγησης. Ωστόσο όντας εξελιγμένος και τοποθετημένος και στον εκκεντροφόρο εξαγωγής, δίνει τη δυνατότητα συνεχόμενης μεταβολής του χρονισμού αλλάζοντας τη φάση του εκκεντροφόρου έως και 60ο. Συνεπώς είναι μάλλον το τελειότερο σύστημα μεταβολής της φάσης.
Επιπλέον το VVTL-I είναι εφοδιασμένο και με το σύστημα (Valve Lift System) το οποίο λειτουργεί όπως το VTEC. Ο εκκεντροφόρος λοιπόν διαθέτει 2 διαφορετικά έκκεντρα, ένα για μεγάλη βύθιση των βαλβίδων και μεγάλη διάρκεια και ένα για μικρή βύθιση και διάρκεια. Επίσης ένας υδραυλικά κινούμενος πείρος είναι σε θέση να εμπλέκει και να απεμπλέκει τα ωστήρια από το ¨άγριο¨ έκκεντρο. Ωστόσο όταν το ο μηχανισμός των ωστηρίων κινείται από το ¨άγριο¨ έκκεντρο, το ήπιο έκκεντρο ολισθαίνει πάνω σε έναν περιστρεφόμενο μικρό κύλινδρο έτσι ώστε να περιορίζονται οι απώλειες ισχύος λόγω τριβών.
Τελικά το μοναδικό περιθώριο βελτίωσης του συστήματος αυτού σχετίζεται με τη βύθιση. Είναι γεγονός ότι η βύθιση 2 σταδίων δεν αποτελεί καινοτομία στα συστήματα μεταβλητού χρονισμού. Ωστόσο αναμφίβολα το σύστημα VVTL-I της Toyota είναι το πιο εξελιγμένο σύστημα VVT έως τώρα.
Τα μοναδικά του πραγματικά μειονεκτήματα είναι η πολυπλοκότητά του καθώς και το υψηλό κόστος παραγωγής.
Δωρο στους κατόχους TS...
__________________
COROLLA CLUB
Διοικητικό μέλος
Corolless but still a Renegade... OlllllllO
|