Re: Λιπαντικά, Λάδια, Βαλβολίνες....
Ίσως πρέπει να πω μόνο αυτό για την ενημέρωση των φίλων του forum:
Πρόσθετα λιπαντικών όπως το motorkote και το protecta περιέχουν πρόσθετα στοιχεία (όπως το boron nitride) τα οποία είναι στερεά και αιωρούνται μέσα στο διάλυμα του προσθέτου. Τα στοιχεία αυτά επειδή είναι στερεά και έχουν πολύ χαμηλό συντελεστή τριβής. Χρησιμοποιούνται σε βιομηχανικές εφαρμογές όπου υπάρχουν εξαιρετικά υψηλές πιέσεις και δεν μπορεί να σχηματιστεί υδροδυναμικός σφήνας μεταξύ των κινούμενων μερών. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει τέτοια πρόσθετα να ανακινούνται καλά πριν τη χρήση γιατί τα μεταλλικά στοιχεία έχουν την τάση να καθιζάνουν.
Τέτοια πρόσθετα περιέχουν όλα τα λιπαντικά σε κάποια αναλογία και αυξάνουν την αντοχή του λιπαντικού σε υψηλή πίεση. Όλα τα λιπαντικά κατηγορίας SJ και αργότερα υπερκαλύπτουν στις προδιαγραφές πίεσης οποιουδήποτε κινητήρα παραγωγής. Αύξηση των στερεών προσθέτων υψηλής πίεσης δεν ενδείκνυται διότι αφενός μεν δεν βοηθούν τον κινητήρα και αφετέρου τα στερεά εναιωρήματα έχουν την τάση να φράσουν τους αγωγούς κυκλοφορία του λαδιού, το φίλτρο λαδιού και να δημιουργούν επικαθίσεις στον κινητήρα και τον καταλύτη, μειώνοντας την απόδοσή του.
Τέτοιου είδους πρόσθετα ΔΕΝ έχουν καμιά επιβάρυνση όταν χρησιμοποιηθούν ως συμπλήρωμα στις βαλβολίνες κιβωτίου και διαφορικού. Ένα πολύ καλό τέτοιο πρόσθετο είναι το gearprotect της liqui moly... Αλλά στο λιπαντικό του κινητήρα, γνώμη μου, μην χρησιμοποιείτε κανενός είδους πρόσθετο...
|