Re: TS FORUM
Μελέτη, σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου. Θα μου επιτρέψεις όμως να διαφωνήσω...
To lag δεν έχει σχέση με θερμοδυναμική απόδοση, ούτε η μεταβλητή γεωμετρία. Αυτά έχουν να κάνουν με την απαλοιφή ορισμένων "κακών" - όπως τα χαρακτηρίζω - χαρακτηριστικών του turbo. και η αλήθεια είναι ότι όσο βελτιώνεται η δυνατότητα προσομοίωσης της πολλαπλής εξαγωγής τόσο καλύτερους στροβιλοσυμπιεστές θα κάνουμε.
Να σε ρωτήσω όμως: Γιατί τα turbo στα βενζινοκίνητα εξαφανίζονται? (ακόμα και ο κομπρέσορ ξανα-εξαφανίζεται: πότε θα μάθει η Μπενζ επιτέλους?) Γιατί όλα τα diesel έχουν turbo? Διότι ένα από τα κακά χαρακτηριστικά του τούρμπο είναι ότι αυξάνει σημαντικά την πίεση ΠΡΙΝ την έναυση στον κύλινδρο με αποτέλεσμα κίνδυνο αυτανάφλεξης! Για το λόγο αυτό και δεν μπορούμε να αυξήσουμε απεριόριστα την πίεση του τούρμπο - ή πρέπει να παίξουμε σημαντικά με την προπορεία μετά και δημιουργούνται άλλα προβλήματα (τα λέω όποιος ενδιαφέρεται). Στο diesel δεν είναι πρόβλημα λόγω της αντοχής του πετρελαίου στην αυτανάφλεξη.
Αστακέ,
Ναι έχεις δίκιο. Το κόστος αύξησης ισχύος σε κάθε περίπτωση είναι τελείως διαφορετικό. Όμως δεν είναι η ισχύς το δύσκολο: Είναι η αναλογία output/input. Και στα turbo με τις βελτιώσεις κρατάς σταθερό το λόγο και αυξάνεις το input. Στα ατμοσφαιρικά πρέπει κυρίως να αλλάξεις το λόγο (π.χ. με ελεύθερη εξαγωγή).
|