PDA

Επιστροφή στο Forum : Αισθητήρες οξυγόνου (Λάμδα)


CTS03
08-11-12, 21:50
Ανοίγω ένα νέο θέμα για να βρίσκεται εύκολα από κάθε ενδιαφερόμενο.

Κάπου στα 110.000 km μου προέκυψε ανάγκη αλλαγής στους δύο αισθητήρες οξυγόνου. Ένας πριν και ένας μετά τον καταλύτη.
Ένδειξη τα 3 αναμμένα λαμπάκια "βλάβη μηχανής", TRC OFF και VSC και ακολούθησε έλεγχος σε αντιπροσωπεία.

Η πλάκα είναι ότι το κόστος μαζί με έκπτωση 10% είναι 460 Ευρώ!!!!!

Με ένα google search φαίνεται τα 3 λαμπάκια στα TS να είναι συχνό πρόβλημα σε αυτά τα χιλιόμετρα. Το χειρότερο είναι ότι κάποιοι αλλάζουν αισθητήρες, μετά καθαρίζουν και μετά αλλάζουν MAF, .... και στο τέλος μπορεί να αποδειχθεί μία κακή γείωση ή κάποια διαρροή αέρα στην εισαγωγή! Να υποθέσω ότι δεν πήγαν σε εξουσιοδοτημένο μάστορα Toyota όπου μπορούν να κάνουν σωστή και ακριβή διάγνωση ή είμαι παράλογα αισόδοξος?

Αυτό που με ενοχλεί, με δεδομένο το εξαιρετικά υψηλό κόστος, είναι ότι δεν κοίταξε τίποτα άλλο εκτός το διαγνωστικό "μηχανάκι". Θα περίμενα να κοίταζε τα φις μηπως κάτι έχει ξεφύγει, να κάνανε μια μέτρηση καυσαερίων. Εκτός κι αν είναι τόσο σίγουρο για τα χιλιόμετρα!

Αυτό που σκέπτομαι είναι να μην αλλάξω τίποτα μέχρι να μην παίρνω κάρτα καυσαερίων ή να αλλάξει η κατανάλωση, αν και με ενοχλεί πολύ ότι απενεργοποιήθηκαν τα TRC και VSC.

mpesikos
09-11-12, 01:11
εγω εχω αλλαξει τον εναν αισθητηρα και νομιζω οτι ημουν καπου στα ιδια χιλιομετρα με σενα!!
Ηταν ο αισθητηρας πριν τον καταλυτη και εννοεται οτι τον αλλαξα με εναν του εμποριου με κοστος καπου στα 120 ευρω ενω στην τουοτα μου ειχαν πει καπου στα 180!!
Δεν θυμαμαι ομως να σου πω πως κατεληξα οτι οντως το προβλημα ηταν εκει,ουτε τι βλαβη μου εβγαζε!Αυτο που θυμαμαι ειναι οτι οταν εσβηνα την βλαβη με το scangauge μου αναβε παλι κατευθειαν!

CTS03
09-11-12, 18:06
Στο δικό μου, ο αισθητήρας μετά τον καταλύτη είναι πεθαμένος και ο πριν έχει πρόβλημα.
Η Toyota χρεώνει 225€ τον ένα (πριν την έκπτωση) και 85€ τα εργατικά. Τα εργατικά τι είναι, κάνουν καμιά ρύθμιση εκτός από ένα ξεβίδωμα και βίδωμα?

Πληροφορίες για εναλλακτικές λύσεις από το εμπόριο ευπρόσδεκτες. Που και πως μπορεί να βρεί κανείς αισθητήρες και τον συμβατό τύπο?

PeterIoannou
09-11-12, 18:25
Κοίτα στο www.best-spares.gr
Η κυρία που θα σου απαντήσει είναι ευγενέστατη και εξυπηρετικότατη.
Νομίζω πως θα ξεμπερδέψεις με συνολικό κόστος αυτό του ενός αισθητήρα από την αντιπροσωπεία.
Αν θέλεις κάτι άλλο, p.m. me.

CTS03
09-11-12, 18:41
Ευχαριστώ Peter, θα ρωτήσω.
Αν ξέρει κάποιος ας γραψει τους κωδικούς των αισθητήρων της Toyota. Μπορεί να τους αναζητήσω στο εξωτερικό μέσω φίλων. Με τρώει και η περιέργεια πόσο τους χρεώνουν!

pilotos7
09-11-12, 18:49
Οτι ειπε ο Πανος φιλε..best spares..

CTS03
09-11-12, 22:38
Ψάχνοντας στο ιντερνετ, βρήκα τον κατάλογο της Denso που φαίνεται να δίνει τα εξής για τα αμάξι μας.

1.8 Petrol 140/141 KW 2ZZGE 11/01>10/06 M
Direct Fit
Before DOX-0240 (4 καλώδια – μήκος 585mm)
After DOX-0285 (4 καλώδια – μήκος 500mm)

PeterIoannou
10-11-12, 21:31
Ειδικά στην περίπτωση κατά την οποία θα πάρεις τους "λ" της Denso που δεν έχουν τους connectors και κανιβαλίσεις τους δικούς σου, το κόστος μειώνεται περαιτέρω. Το έχω κάνει με τους αισθητήρες σε ένα Rav4 χωρίς πρόβλημα.
Ρώτα την κ. Γιάννα εκεί που σου είπα. Το βλέπω αρκετά δύσκολο να βρεις κάτι φθηνότερο -με διαφορά που να αξίζει τον κόπο-.
Ότι και να κάνεις, πάντως, ενημέρωσέ μας για να έχουμε υπόψη μας κι εμείς...

gi@nn@kis
17-11-12, 17:09
Ρώτα την κ. Γιάννα εκεί που σου είπα. Το βλέπω αρκετά δύσκολο να βρεις κάτι φθηνότερο -με διαφορά που να αξίζει τον κόπο-.


ειναι παρα πολυ εξυπηρετικη !!!! :callme

CTS03
17-11-12, 18:22
Φαίνεται καλή στη δουλειά της, ειδικά στο πως δεν θα χάνει χρόνο. Αν δεν έχεις αριθμό πλαισίου είναι άσκοπο να προσπαθήσεις να ρωτήσεις!

Τα βρήκα από δυο προμηθευτές στη μισή τιμή της Toyota.
Το ερώτημα τώρα είναι, η τοποθέτηση είναι απλή υπόθεση ξεβίδωσε-βίδωσε ή πρέπει να γίνουν τίποτα έλεγχοι ή και ρυθμίσεις μετά? Δηλ. μπορουμε να τους αλάξουμε μόνοι αν εχουμε ράμπα, ή σε οποιοδήποτε άσχετο μάστορα?

PeterIoannou
17-11-12, 20:17
...Το ερώτημα τώρα είναι, η τοποθέτηση είναι απλή υπόθεση ξεβίδωσε-βίδωσε ή πρέπει να γίνουν τίποτα έλεγχοι ή και ρυθμίσεις μετά? Δηλ. μπορουμε να τους αλάξουμε μόνοι αν εχουμε ράμπα, ή σε οποιοδήποτε άσχετο μάστορα?
Μπορείς να το κάνεις και μόνος σου, αν γνωρίζεις τι κάνεις.
Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο και δεν θέλει κανέναν ιδιαίτερο έλεγχο, πέρα από τον έλεγχο της στεγανότητας στα σπειρώματα των αισθητήρων...
Καλή επιτυχία!

CTS03
18-11-12, 12:46
έλεγχο της στεγανότητας στα σπειρώματα των αισθητήρων...


Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Άν εννοείς να μπεί απ' έξω κάποιο υγρό για να φανεί μήπως κάνει μπουρμπουλήθρες, υπάρχει τέτοια διαφορά πίεσης?

PeterIoannou
18-11-12, 23:39
Δεν μιλάω για τέτοια δραματική διαρροή...

CTS03
30-11-12, 19:15
Τελικά τους άλλαξα σε συνεργείο και όλα καλά ... τέλος τα αναμμένα λαμπάκια και τα σπιναρίσματα στις εκκινήσεις. Μεγάλη σχεδιαστική βλακεία ένας αισθητήρας οξυγόνου να βγάζει off και τα TRC, VSC !!!

Κατά τ' άλλα δεν είδα καμία διαφορά, ούτε η κατανάλωση άλλαξε ποτέ! Μάλλον λειτουργούσε κανονικά ο λάμδα πριν τον καταλύτη και τσάμπα τον άλλαξα.

Έλεξα πρόχειρα τους παλιούς και ο πεθαμένος πίσω είχε καμένη αντίσταση θέρμανσης (βγάζει MΩ ενω ο εμπρος 12,8 Ω), ... δηλαδή φαίνεται να την παίζουν από τα "περιφερειακά" τους και όχι το αισθητήριο στοιχείο.

Οι αισθητήρες της Toyota είναι σίγουρα Denso (ήταν χαραγμένο). Επιβεβαίωσα και την αντιστοιχία κωδικών Toyota και Denso direct fit για όποιον χρειαστεί.

πριν τον καταλύτη : Toyota 89465-02090 / Denso DOX-0240
μετά τον καταλύτη : Toyota 89465-02100 / Denso DOX-0285

CTS03
23-11-13, 20:53
Πάλι τα λαμπάκια!
Όπως φαίνεται θα ανάβουν κάθε χρονιά καθως πλησιάζουν τα Χριστούγεννα.

PeterIoannou
23-11-13, 23:31
Τι κωδικό σφάλματος σου βγάζει για το συγκεκριμένο CEL?

SAM
24-11-13, 08:03
καλημερα φιλε μου μηποσ εχεις κανει κατι με την εισαγογη, σε ρωταω γιατι οταν εκανα πειραματα με χωανεσ και σητες μου αναβαν και εμενα μετα απο καιρο εκλεινα διακοπτι και ξαναανοιγα και ολα οκ.κανε ενα καθαρισμα στον maf με ενα πανακι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ απαλα

PeterIoannou
24-11-13, 11:37
Με φιλτροχοάνη της Blitz, ουδέποτε άναψε CEL σχετιζόμενο με εισαγωγή και καταλύτες.
Και αυτό για περισσότερα από 70.000km.
Αν η εισαγωγή είναι κουκουρούκου, τότε ο πίνακας οργάνων γίνεται Χριστουγεννιάτικο δένδρο εκτός εποχής...
Φίλε CTS03, πόσα km έχεις και τι κωδικό σφάλματος σου βγάζει;

CTS03
24-11-13, 12:14
Δεν έχω τίποτα να συνδέσω για κωδικό και είμαι στα 120.000 χλμ, δηλ. κάπου 10.000 χλμ με τους νεους λαμδα. Τα λαμπάκια που ανάβουν ειναι engine, TRC, VSC. Η εισαγωγή δεν εχει καμια μετατροπή.
Ελπίζω να μην είναι οι λάμδα, ούτε ο καταλύτης αλλά ο MAF που δεν έχει καθαριστεί ποτέ.

Κατ΄αρχας θα καθαρίσω τον MAF μονος μου. Το έχει κάνει κάποιος χωρίς να ακολουθήσουν προβλήματα και να τον πετάξει ?

Βασικά προβληματίζομαι τι υγρό να χρησιμοποιήσω. Έχω αγοράσει (από πέρυσι!) ένα carburetor cleaner (δεν βρήκα MAF cleaner) αλλά κάποιοι γραφουν οτι κάνει ζημιά σε coating των μεταλλικων συρματων του αισθητήρα και να χρησιμοποιείται MAF cleaner (μπορει να το λένε όμως αυτοι που το πουλάνε). Έψαξα για λίγο τη σύνθεση τους και είναι όλα οργανικοί διαλύτες, με τον carburetor cleaner να είναι βασικά ασετόνη και ο MAF cleaner κατι εξάνια. Οπότε και τα δύο θα διαλύουν οργανικές ενώσεις, ίσως σε διαφορετικό βαθμό. Ο κίνδυνος είναι να βάζουν κανένα προστατευτικο φιλμ στο sensor που είναι οργανικό υλικό και το διαλύει π.χ. η ασετόνη αλλά όχι κάποιος άλλος διαλύτης.
Ασφαλέστερο θα είναι να καταβρέξουμε με μια αλκοόλη (π.χ ισοπροπυλική) αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα διαλύει αρκετά τα λάδια.

Αν ξέρει κάποιος οδηγίες για είδος cleaner που τυχον έχουν στα συνεργεία ή το έκανε με κάτι και δεν τον κατέστρεψε θα βοηθήσει.

SAM
24-11-13, 14:48
ενα στεγνο βαμβακερο πανι και τιποτα αλλο.πολυ απαλα

PeterIoannou
24-11-13, 21:19
...Ασφαλέστερο θα είναι να καταβρέξουμε με μια αλκοόλη (π.χ ισοπροπυλική) αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα διαλύει αρκετά τα λάδια.

Αν ξέρει κάποιος οδηγίες για είδος cleaner που τυχον έχουν στα συνεργεία ή το έκανε με κάτι και δεν τον κατέστρεψε θα βοηθήσει.
Αυτό που κάνουμε εμείς εδώ και χρόνια στα Toyota που έχουμε (είχαμε) είναι να διαβρέχουμε με καθαρό οινόπνευμα (όχι λοσιόν) τα συρματίδια και με μία μπατονέτα απαλά να τα καθαρίζουμε, όπως και τον αισθητήρα θερμοκρασίας (που είναι σαν μπίλια).
Κανένα AFM δεν μας έχει χαλάσει μέχρι τώρα...

CTS03
26-11-13, 23:38
Τα καθάρισα αλλά δεν υπήρχε και τίποτα το ιδιαίτερο, ούτε άλλαξε τίποτα με τα λαμπάκια αφού εβγαλα κι ξαναέβαλα την 15A EFI.
Έτσι όπως τον είδα, ο MAF μάλλον δεν χρειάζεται ποτέ καθάρισμα αν έχουμε φιλτροκούτι.

Έχει μετρήσεις κανείς τις αντιστάσεις που εμφανίζονται ανάμεσα στα 5 pins?
Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα γιατι πίσω υπάρχει κύκλωμα, αλλά είδα 300 MΩ, 300 ΚΩ και 2 KΩ.
============
EDIT/ΣΥΜΠΗΡΩΣΗ
Μετά από μια ημέρα έσβησαν τα λαμπάκια, κι έχουν περάσει αρκετές ημέρες.
Το αποτέλεσμα μπορεί να συσχετιστεί με το καθάρισμα του MAF, αλλά μπορεί να είναι και τυχαίο. Η μπατονέτα μάζεψε ίχνη καπνας/λαδιου από την επιφάνεια του αισθητήρα, που είναι σαν δύο αντιστάσεις στο βάθος ενός πλαστικού σωλήνα (με δύσκολη πρόσβαση). Διάβασα ότι οι αισθητηρες της DENSO είναι ένα σύρμα/αντισταση Pt με περίβλημα γυαλί. Η λειτουργία οφείλεται στη ψύξη (απαγωγή θερμότητας) που παράγεται στο σύρμα Pt από την ποσότητα αέρα που περνάει. Από τη στιγμή όμως που έχει το περιβλημα από γυαλί μου φαίνεται απίθανο να κάνει διαφορά στην απαγωγή της θερμότητας λίγo καπνόλαδο.
Κάτι άλλο. Ο αισθητήρας είναι σε ένα πλαστικό bypass που παίρνει μόνο δείγμα της ροής αέρα. Οπότε δεν βρωμίζει και πολύ