PDA

Επιστροφή στο Forum : Στροφόμετρο με οικονομόμετρο led βοήθεια?


supermanboy
24-04-12, 01:24
Παιδιά καλημέρα βασικά λόγω ώρας.Εδώ και μια βδομάδα χρειάζομαι μια τεχνική πληροφορία σχετικά με ένα καντράν με στροφόμετρο που έχει οικονομόμετρο με τα 2 Led πράσινο και πορτοκαλί.Του αδερφού μου δεν το είχε και έτσι το πέρασα αλλά δεν μπορώ να βρω από περνει την εντολή για να αλλάξει το led.Βρήκα στην φίσα του καντράν ότι λείπει το pin οπότε χρειάζεται να τραβηχτεί από κάπου η πλοροφορία.Ξέρει κανείς τίποτε σχετικό?Χρειάζομαι σχέδιο βασικά και από που θα πάρω την εντολή.Το αμάξι είναι 1300 1995 μοντέλο και δεν είχε οικονομόμετρο.Μπήκε τώρα και λειτουργεί κανόνικά απλά δεν αλλάζει κατάσταση το πράσινο led επειδή δεν υπάρχει η εντολή.Κάθε βοήθεια αν το έχει κάνει κανείς καλοδεχούμενη.

supermanboy
29-04-12, 14:33
Παιδιά έφτασα στο συμπέρασμα με δοκιμή ότι για να ανάψει το πορτοκαλί και να σβήσει το πράσινο Led στο στροφόμετρο στο πεδίο της οικονομίας χρειάζεται μια χαμηλή τάση ή γη!Είναι αδύνατο να πάρουμε δείγμα από το στροφόμετρο διότι χάνει την ακρίβεια και ξεφεύγει στις μετρήσεις!Αυτό που χρειάζομαι είναι να μου πει κάποιος από πιο pin της ECU μπορούμε να πάρουμε αυτήν την εντολή!Μπορεί ρε παιδιά κάποιος να βοηθήσει.Αν όχι μπορεί κάποιος να μου στείλει τα ηλεκτρικά σχέδια για Corolla 92-97 διότι σε παλιότερα μοντέλα από το δικό μου (1995) είχαν το οικονομόμετρο!Μπορεί κάποιος να βοηθήσει?

jason
29-04-12, 14:37
λογικα απο υποπιεση θα παιρνει σημα.πρεπει να παρεις σημα απο τον maf σημα, αλλα κανονικα πρεπει να εχει κ καποια πλακετα, εκτος αν την εχει πανω στο καντραν σου.

g6_saligkaros
29-04-12, 14:46
ιασωνα μου φαινεται απιθανο να παιρνει υποπιεση,πιο πιθανο το βλεπω να συνδεεται στον εγκεφαλο εκει που συνδεουν και τα hallmeter..

jason
29-04-12, 14:48
ε ναι ρε συ δεν εννοω να πηγαινει σωληνακι, το καλωδιο του αισθητηρα παει ή απο το αντιστοιχο του εγκεφαλου.

http://www.streetbassclub.gr/index.php?topic=568.0

supermanboy
29-04-12, 18:18
Ιάσωνα την πλακέτα την έχει στο στροφόμετρο και δεν είναι τίποτα άλλο από ένα απλό συγκριτή με ένα τρανσζιστοράκι και μια ζένερ για αναφορά!Μόλις πάρει Low/γη τότε δίνει σήμα και σβήνει το πράσινο led και ανάβει το πορτοκαλί!Ο MAF που βρίσκεται και πως μπορώ να πάρω σήμα από αυτόν χωρίς να επηρεάσω την λειτουργία του?Κανένα σχέδιο παίζει?Μπορείς να βοηθήσεις?Ευχαριστώ για την πληροφορία σου!Εν τω μεταξύ ο εγκέφαλος βρίσκεται κάτω στην κονσόλα σε μέρος που πρέπει να ξηλώσω κονσόλα!Υπάρχει κάπου κάποιο block που βγάζει τις εντολές για να τσιμπήσω σήμα?Άντε καμιά βοήθεια ρε παιδιά!

jason
29-04-12, 18:31
τι αμαξι εχεις?αν υποθεσουμε οτι εχεις 101 τοτε εδω ειναι το vacuum ειναι το 89421
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1995_TOYOTA_COROLLA_EE101L-AGMDKW_8404.2.html?hl=89424

αυτο λογικα εχει 3 καλωδια(στο δικο μου ετσι ειναι) και το μεσαιο λογικα θα πρεπει να σου βγαζει διαφορετικη ταση αναλογα το γκαζι που πατας.

αν δεν εχει 3 καλωδια ψαξτο.παντως πρεπει να πηγαινει πανω σωληνακι υποπιεσης για να καταλαβεις οτι ειναι αυτο.




απλα παιρνεις σημα απο εκει.

supermanboy
29-04-12, 23:53
Ιάσωνα καλησπέρα.Είμαι νυχτερινός και μόλις είδα το μήνυμα σου.Λοιπόν το αμάξι είναι του αδερφού μου και είναι πραγματικά το ΕΕ101L 1.3Lt xli 1995.Βασικά επειδή έχω αχοληθεί πολύ με VW Group με τα TOYOTA καθόλου αλλά λόγω ταξιδιού σε Ευρώπη του αδερφούλη είπα να το σκαλίξω!Για να μην είμαι φλύαρος!Στο θέμα μας!Το 89421 θα το βρω απλά το σωληνάκι υποπίεσης είναι μεταλικό ή κλασικό σωληνάκι?Επίσης τα 3 καλώδια θα΄βγαίνουν από τον σένσορα!Εγώ αν βρω το καλώδιο που μεταβάλει την τάση του σε συνάρτηση με το γκάζι αν πάρω δείγμα να το τσιμπήσω με αντίσταση για να μην επηρεάσω την λειτουργία του ή δεν θα έχει πρόβλημα?Βασικά ο συγκριτής μέσα στο στροφόμετρο που είναι έξτρα πλακετούλα θα τραβήξει mA για να διεγείρει το τρανζίστορ!Δηλαδή Ιάσωνα με λίγα λόγια αν βρω τον αισθητήρα αυτόν και το σήμα το φτάνω στο καντράν και το οδηγώ στην πλακέτα του στροφομέτρου!

Τα είπα καλά!Τι λες?Εσένα έχει οικονομόμετρο?

jason
30-04-12, 00:06
ο εγκεφαλος διαβαζει ταση, εγω για το μπαρομετρο που τραβηξα στο καντραν δεν εβαλα αντισταση.δεν μεταβαλλεται το ρευμα αναλογα το γκαζι, η ταση σε ενδιαφερει.μην σε παρω κ στο λαιμο μου αλλα εμενα αυτη ειναι η γνωμη μου.

κανονικο σωληνακι ειναι.

θα το ελενξεις πρωτα με πολυμετρο χωρις να κοψεις καλωδιο και μολις το βρεις κοβεις το πλαστικο και ματιζεις.απλα πιαστο καλα με ταινια μετα

supermanboy
30-04-12, 00:25
Ιάσωνα θα το δω φιλαράκο και θα σου πω.Σίγουρα η τάση με ενδιαφέρει!Λογικά κάπου μεταξύ 3000-3500 θα πλησιάζει η τάση κάτω από 3V.Εκεί θα δίνει εντολή και το Led θα ανάβει πορτοκαλί!Θα βρω τον 89421 και θα πάρω εντολή από εκεί!Αν χρειαστώ κάτι ξαναμιλάμε.Να είσαι καλά φίλος.

supermanboy
30-04-12, 15:25
Ιάσωνα καλησπέρα.Επιστρέφω με νέα.Βρήκα τον Map Sensor και όντως η τάση από το ποδαράκι αναφοράς μεταβάλεται!Το θέμα είναι ότι παίζει όπως όλοι οι Map με τάση 5V και την μεταβάλει από 1,7 έως 2,8 κάτι!Δυστηχώς σε εκείνη την περιοχή ο συγκριτής δίνει συνέχεια low και έχω διέγερση του πορτοκαλί Led με το που πέρνει μπρος το αμάξι.Έπαιξα και με δύο ακόμα σένσορες.Εκείνον που βλέπει πεταλούδα γκαζιού και ένα ακόμα που είναι από κάτω.Με τον τρίτο χάρηκα λιγάκι διότι έπερνε 12V αναφορά αλλά πάλι κατέβαζε σε 5 στο ρελαντί.Λογικά το πέρνει από τον εγκέφαλο σαν έξοδο με τις πληροφορίες που δίνει ο Map.Το θέμα είναι που βρίσκω αυτό το pin!Εκεί που είναι ο εγκέφαλος άστα!Παίζει ρε παιδιά να το βγάζει και να το έχει κάπου stand-by για χρήση μελλοντική?Δεν νομίζω οι Ιάπωνες να το είχαν στα παλιότερα και σε αυτό να άλλαξα εγκέφαλο!Τι κάνουμε μετά ρε παιδιά?Επόμενο βήμα?

Να προσθέσω και κάτι ακόμα.Κοιτώντας σε παλιότερο Thread έχει ξανασυζητηθεί το θέμα αλλά από λειτουργικής άποψης

http://www.corollaclub.com/forums/showthread.php?t=13339

Περισσότερο όλοι λένε πως παίζει από τον Map Sensor!Μου φαίνεται πως θα απομονώσω την τροφοδοσία της πλακέτας του economy που πέρνει 12V από το στροφόμετρο με γέφυρα και θα δοκιμάσω να τροφοδοτήσω με 5V και αναφορά από τον Map!Τι λέτε?Αυτό για να ελαττώσω το δυναμικό/τάση που βγάζει η αναφορά σε σχέση με την τροφοδοσία!Αν και πάλι γιατί οι Ιάπωνες το έχουν μαζί να πέρνει στροφόμετρο και οικονομόμετρο 12V από το ίδιο μέρος!Δεν ξέρω!Αναρωτιέμαι αν το έχει κάνει άλλος!Όποια βοήθεια και σκέψη δεκτή!Ρωτώντας πας στην πόλη!

jason
30-04-12, 18:25
δλδ θες μικροτερη ταση???για να ειναι αναμενο το πρασινο απο τι ταση κ κατω αναβει?αν θες απλα μικροτερη ταση βαλε ενα ροοστατη κ το ρυθμιζεις ποτε θες να αναβει.

NikiforosGT
30-04-12, 19:02
όπως ειπατε ποιο πριν πρεπει να δουλευει σαν halmeter! αρα θελει συνδεση απο τον λαμδα ή το σημειο στον εγκεφαλο που καταληγει αυτος! ΑΝ μετραει ετσι γιατι δεν ξερω για το συγκεκριμενο πραγμα που ρωτας τοτε μετραει αναλογα το ποσο γκαζι πατας γιατι τοτε μεταβαλλονται και τα volts του λαμδα! αυτο που εχουμε ο Jason και εγω ειναι απο στροφομετρο starlet GT και μετραει με σϋνδεση με τον map sensor (ηλεκτρικη συνδεση στον εγκεφαλο) και ετσι παιρνουμε σημα στο καντραν αναλογα με τι πιεση σηκωνει η τουρμπινα, δλδ διαφορετικο εντελως πραγμα. Παλιοτερα καποια οργανακια οικονομομετρα τα συνδεαμε σε καποια υποπιεση και μετραγαν το γκαζι και εδειχναν εναν δεικτη. Η 101 εχει map sensor που λες παραπανω? ή εννοεις τον MAF?

NikiforosGT
30-04-12, 19:13
Στην παρακατω φωτο θα δεις ενα αναλογικο οικονομομετρο και ενα vacuum meter (υποπιεσομετρο δλδ) και τα 2 συνδεονται με υποπιεση για να μετρανε, εσενα απο το ταμπλο τι βγαζει ηλεκτρικο σημα θελει? γιατί εχω ακουσει και αλλα αμαξια που μετρανε με leds οτι στην ουσια διαβαζουν τις ενδειξεις του λαμδα!
Αυτο μοιαζει με το δικο σου? http://img.photobucket.com/albums/v620/fishexpo101/Documentation/7thgenclusterwiring.jpg
αν μπορεις σηκωσε μια φωτο να δω ποιο εχεις μπας και βρω τις ηλεκτρικες συνδεσεις του.

supermanboy
30-04-12, 19:45
Νικηφόρε και Ιάσωνα σας ευχαριστώ ρε παιδιά που ασχολείστε!Δείτε το video αυτό και θα δείτε ότι δεν δουλεύει το όργανο στο ρελνατί!Μόλις ξεκινήσει και δίνει κίνηση μετράει!Δείτε το λινκ

http://www.youtube.com/watch?v=O1pzZ18bm6w

Το ταχύμετρο είναι αυτό που βλέπετε!Να σας πω ότι το καντράν του αδερφού μου δεν είχε οικονομόμετρο στο στροφόμετρο.Το έβαλα από ένα ίδιο 1.3 με διαφορετική συνδεσμολογία στο τυπωμένο στα pin του αλλά όλα τα όργανα ήταν ίδια και τα δοκίμασα ένα ένα.Απλά έβγλα το στροφόμετρο που είχε ενσωματωμένο το οικονομόμετρο και το έβαλα στην θέση του αδερφού μου για να κρατήσω τα δικά του όργανα και χλμ.

Σχετικά με το σήμα που θέλω!Παιδιά για να κάνει εναλλαγή χρειάζεται σήμα περίπου 5V και χαμηλώτερα.Ο MAP που έχει τροφοδοτείται με 5 και βγάζει περίπου 1,2 έως 2,3 μεταβολή!Αποτέλεσμα μόνιμα πορτοκαλί ένδειξη.Θα διαβάσω το σχέδιο σου Νικηφόρε και θα δω τα pinout του καντράν μου.Πάντως κωδικός μηχανής είναι 4E-FE EE101L αν σας βοηθάει περισσότερο.Πατριωτικά και μόνο θα το βρώ που να πάρει!Ειλικρινά σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας!Άντε και σας δίνω και πρόβλημα για το σπίτι!χαχα

supermanboy
30-04-12, 19:54
Νικηφόρε αν μπορέσεις και βρεις σχέδιο κοίτα βασικά για σχέδιο που να υπάρχουν 2 δίοδοι led!Αυτό θα είναι με το οικονομόμετρο!Άντε και να δούμε.

jason
30-04-12, 20:35
ρε συ ενα ποτενσιομετρο θα βαλεις κ τελειωσες, κ θα το κανεις να αναβει εκει που θες.

NikiforosGT
30-04-12, 21:26
Το θεμα ειναι να μετραει σωστα ρε συ! με το να το κανει να αναβει οταν θελει με αλλους τροπους δεν σημαινει οτι θα μετραει και σωστα! δλδ αν καταλαβα καλα δεν εχει ξεχωριστη συνδεση αλλα ειναι μαζι στην ιδια φυσα.

supermanboy
30-04-12, 23:31
ρε συ ενα ποτενσιομετρο θα βαλεις κ τελειωσες, κ θα το κανεις να αναβει εκει που θες.

Φίλε Ιάσωνα με το ποτενσιόμετρο απλά θα κατέβω και άλλο απο το δείγμα που δίνει ο MAP.O MAP πέρνει 5V και δίνει κάτι λιγότερο από 3V μεταβαλόμενο!Εγώ και 5 να έβγαζε πάλι θα έιχα μόνιμα αναμένο το πορτοκαλί!Στο καντράν που είχε οικονομόμετρο το σήμα το πήγαινε στην φύσα Α όριο 3 η οποία είχε 16 pins!Στο δικό μου το όριο πηγαίνει στο A1 αλλά φυσικά εκεί η φύσα δεν φέρνει καλώδιο και είναι κενό!Άρα τζίφος!

Νικηφόρε η πλακέτα με το οικονομόμετρο είναι μέσα στο στροφόμετρο αλλά είναι ξεχωριστή!Πέρνει + και - από το στροφόμετρο και την εντολή από το καντράν.Αυτό που σκέφτηκα είναι + και - από τον MAP και εντολή πάλι επό εκεί!Απλάφοβάμαι ότι θα επηρεαστεί η λειτουργία του εγκεφάλου!Τι λέτε?

NikiforosGT
01-05-12, 10:21
Δλδ το πρόβλημα είναι οτι δεν έχει το σημα στην φυσα σου και δεν ξέρεις απο που το έπαιρνε σωστά?
ξερεις ακριβως τι μοντελο ειναι το καντραν αυτο με το οικονομομετρο? απο τι μοντελο 101 και χρονολογιας? ψαχνω στο Toyota EPC και δεν το βρισκω!

supermanboy
01-05-12, 19:35
Νικηφόρε ήταν από καντράν 1.3 XLi αλλά μοντέλο 1993.Τοθ αδερφού μου είναι 1.3 XLi 1995 και συγκεκριμένα μηχανή 4e-fe και κωδικός EE101L.Το θέμα είναι πως το καντράν μου είχε υποδοχή για οικονομόμετρο απλά δεν έρχεται στην φίσα από την μηχανή ή τον εγκέφαλο η πληροφορία!Το pin που έβγαζε το άλλο καντράν ήταν το A3 ενώ το δικό μου βγαίνει το Α1 αλλά εκεί η φίσα δεν έχει καλώδιο να έρχεται.

Και κάτι άλλο βασικό!Νικηφόρε,σχετικά με τον MAP ή ΜΑF!Εγώ ακολούθησα ότι μου είπε ο Ιάσωνας και βρήκα τον αισθητήρα πάνω στην μετωπη της μηχανής με το σωληνάκι που έρχεται από το καπάκι της μηχανής!Νομίζω πως τον λενε MAP.Στα αγγλικά τον λένε SENSOR ASSY, VACUUM (FOR E.F.I.).Το θέμα είναι πως τα καλώδια του εγκεφάλου για να τα βρούμε και να τα πειράξουμε πρέπει να είμαστε σίγουροι για το χρώμα!Εκτός αν γαμώτο την πέρνει από τον λ αλλά αν πάρω σήμα παράλληλα από τον λ μήπως επηρεαστεί η πληροφορία προς εγκέφαλο και αλλάξει συμπεροφορά!Κοίτα να δεις τι παθαίνω για μια τόση δα πλακετίτσα!Νικηφόρε βασίζομαι σε εσένα για το σχέδιο του καντράν!

Όσο για τον λ αυτός παίζει με τάση από 0-1v μέγιστο οπότε πάλι σε εγκέφαλο καταλήγουμε!Παιδιά λέτε να χρειαστεί να βγάλω εγκέφαλο για να κάνουμε εγχείρηση σε καλώδιάκι?Ο εγκέφαλος τελικά βρίσκεται κάτω από την κεντρική κονσόλα πίσω από αναπτήρα?Προβλέπω δουλειές μεγάλες να ανήγουν.Θα το πάω και στην ΤΟΥΟΤΑ εδώ στην γειτονιά να μου πούνε!Θα περιμένω μήπως κανένας βρει καμία λύση στο θέμα.

Εδώ βλέπουμε και το καντράν

http://imageshack.us/f/230/dscf2254ic8.jpg/

http://imageshack.us/f/230/dscf2254ic8.jpg/

NikiforosGT
01-05-12, 21:03
έχω φαει πολυ ωρα να ψαχνω κα δεν βρηκα απολυτως τιποτα!!!! δυστυχως! :(

supermanboy
01-05-12, 21:39
Νικηφόρε μην μου στεναχωριλεσαι.Και μόνο που έψαξες σε ευχαριστώ.Πληροφοριακά ο κωδικός του καντράν είναι 83800-12550 και η πλακέτα από πίσω έχει κωδικό 486.

Φώτο της πλακέτας

http://images.schindelar.de/Autoteilesupermarkt/2011/August/Woche2/P1040250.JPG

Στο ποδαράκι Α1 πάει η πληροφορία!

jason
01-05-12, 21:51
εγω δεν εχω καταλαβει ακομα, εχει δυο pins ενα για το πρασινο και ενα για το πορτοκαλι?το πρασινο δεν σου αναβει καθολου?

PeterIoannou
01-05-12, 21:52
Ηλεκτρονικό κοντέρ είχε η 11άρα;!
Μπράβο!

jason
01-05-12, 21:59
101 ειχε ηλεκτρονικο, η 11αρα εχει αναλογικο η 1300 και ψηφιακο η 1600

supermanboy
01-05-12, 22:35
Ιάσωνα μην μπερδευεσαι!Απλό είναι!Αν κάτι δεν εξηγησα καλα το ξαναλέω.Το οικονομόμετρο βρίσκεται μόνιμα μέσα στο στροφόμετρο και έχει 3 καλώδια!Το +,- και την εντολή!Το +,- τα πέρνει με γέφυρα από το στροφόμετρο και με το που γυρνάς τα κλειδιά ανάβει αμέσως το πράσινο!Η εντολή περιμένει χαμηλό σήμα.Μόλις δώσουμε π.χ γη τότε σβήνει αμέσως το πράσινο και ανάβει το πορτοκαλί.Στο καντράν πάνω βγαίνει μόνο η εντολή που περιμένει από εμάς να της δώσουμε σήμα!Το περιμένει στην φύσα Α όριο 1(A1/pin1 της φίσας Α).Σε εμένα λοιπόν έχουμε μόνιμα την κατάσταση πρ΄σινο led αναμμένο.Ελπίζω να το κατάλαβες.Δες και το βιντεο πιο πάνω και θα καταλάβεις γιατί δεν λειτουργεί μόνο με γκάζι.Στο ρελαντί και τέρμα γκάζι να πατήσεις δεν πηγαίνει σε πορτοκαλί.

jason
01-05-12, 22:45
ε ωραια αγοραζεις ενα τελεστικο ενισχυτη και στην μια εισοδο βαζειςς την ταση αναφορας δηλαδη την ταση που θες να αλλαζει απο πρασινο σε πορτοκαλι δηλαδη βαζεις 5v και ενα ποτενσιομετρο για να ελεγχεις.στην αλλη εισοδο βαζεις την ταση απο τον map σου. δινεις κ ταση στο ολοκληρωμενο και τελειωσες.

jason
01-05-12, 22:54
ελα το βρηκα το ολοκληρωμενο, το lm 393 ειναι.

http://www.fairchildsemi.com/ds/LM/LM393.pdf

supermanboy
01-05-12, 23:00
Αν το κάνω αυτό Ιάσωνα πάει η λειτουργία του σαν οικονομόμετρο και πάμε σε λειτουργία μπακάλικου Flip-Flop.Αν είναι να το κάνω να ανάψει το κάνω με πολλούς τρόπους!Το θέμα είναι να ανάβει όταν πρέπει διαφορετικά πιο το νόημα.Πολύ σωστός ο τρόπος που ανέλυσες αλλά θα χρειαστεί να υπάρχει ένα αμάξι που το έχει ήδη και να το ρυθμίσω χοντρικά!Κουτουρού πάνε όλα στράφι και δεν έχει και νόημα!Είμαι σίγουρος πια πως την πληροφορία την πέρνει από εγκέφαλο απυθείας.Από πιο ποδαράκι όμως?Άιντε να δούμε.Σε ευχαριστώ που ασχολείσαι πάντως.

jason
01-05-12, 23:04
το οικονομομετρο μονο στο 1600 δεν ηταν?αν ισχυει αυτο του 1300 ο εγκεφαλος δεν θα βγαζει αυτο το σημα.παντως να ξερεις απο map βγαινει αυτο το σημα, μην ψαχνεις αλλου.

jason
01-05-12, 23:07
δες εδω τις εξοδους του 4afe
http://www.kalalahti.com/dataBySubject/Pinouts.html

supermanboy
01-05-12, 23:15
Πολύ πιθανόν να είναι το Ε2 (sensor ground) ή το ED ED monitor.Αν το Ε2 είναι High σε ρελαντί και γη σε ζόρισμα τότε έιναι αυτό.ED μονιτορ δεν ξέρω!

supermanboy
02-05-12, 19:13
Μίλησα σήμερα με Toyota Θεσσαλονίκης και βάση αρ.πλαισίου ο εγκέφαλος δεν δίνει τέτοια εντολή!Μόνος τρόπος είπαν να μπει μια "φούσκα",αισθητήρας όπως λέω εγώ,αλλά δεν μου είπαν τι τύπου ούτε που μπαίνει.Αποκλείσαν MAP όταν τους ρώτησα λόγω 5V!Μου είπε ο ηλεκτρολόγος τους ότι θα βάλει ΄τι έχει και το Ε90 που φοράει το ίδιο οικονομόμετρο.Όποιος ξέρει κάτι μου λέει και εμένα.Πάντως νομίζω πως αρκετά σας κούρασα και σας έπρηξα όλους.Αν κάποιος νομίζει πως ξέρει κάτι σχετικά με τα λόγια που μου είπαν στην αντιπροσωπεία ας ρίξει κάποιο φως.

jason
02-05-12, 19:19
εγω επιμενω οτι το οικονομομετρο λειτουργει βαση map

alex-g
02-05-12, 21:51
φιλε αν σε βοηθάει εμενα σε corolla 101 του 97 οταν αφαιρέθηκε ο καταλύτης παρέμενε μόνιμα πορτοκαλί

_nicolas_
02-05-12, 23:50
Αν βοηθάει να πω πως και εμένα έχει αυτά τα led και δουλεύουν, χωρίς όμως εγκέφαλο ούτε map ούτε καταλύτη, διότι το αμάξι είναι με καρμπιρατέρ (μοτέρ 2Ε).
Άρα κάπως αλλιώς δουλεύουν, και όπως είχε πει κάποιο μέλος (νομίζω ο Peter Ioannou) παλιότερα αυτά τα led δεν ελέγχουν κατανάλωση ή μείγματα ή οτιδήποτε άλλο, άλλα το φόρτο του μοτέρ έτσι χοντρικά.
Εγώ πιστεύω δουλεύει από κάποιες υποπιέσης.

supermanboy
03-05-12, 15:00
Παιδιά μακάρι να ήξερα!Τελικά από ακόμα έναν ηλεκτρολόγο της TOYOTA Πολις έμαθα πως με κάποιο αισθητήρα που δουλέυει στο Ε90 αλλά και σε άλλα παλαιότερα μοντέλα,μπαίνει και το καλώδιο από εκεί κατευθείαν στο καντράν.Τώρα τι ακριβώς μετράει,γιατί γράφει economy στο καντράν και εξήγησή του μόνο ο Ιάπωνας που το έβαλε!Το θέμα είναι ότι ούτε κωδικό μου δίνει ούτε που μπαίνει!Να πάει εκεί το αμάξι και κόστος αισθήτήρα 50€+φπα συν τα εργατικά είπε γύρω στα 40€ σύνολο άϊντε φεύγα!

alex-g πόσα κυβικά είχε το δικό σου όταν έβγαλες καταλύτη?Έπερνε από το λ αλλά από εκεί δεν μπορούμε να τσιμπήσουμε σήμα έτσι!Πάλι γυρνάμε σε εγκέφαλο!

_nicolas_ με αυτό που λες λογικά ερχόμαστε πιο πολύ στην λύση των ηλεκτρολόγων της TOYOTA.

Προσωπικά παιδιά ζητώ συγνώμη αν προκαλώ σύγχηση ή δυσπιστία!Το σωστό θα ήταν να γίνει μέσω εγκεφάλου ο οποίος μέσω πληροφοριών MAP και πεταλούδας γκαζιού να δίνει ανάλογη εντολή αλλά πάλι αν δεν βρούμε σχέδια που να έχουν το οικονομόμετρο μέσα για αυτό το σκάφος δεν κάνουμε τίποτα.Αυτόν τον αισθητήρα στο Ε90 που τον έχει?Πως είναι(χρώμα,μορφή,κωδικός) μήπως τον αγοράσω και τον δοκιμάσω για να βγω από την περιέργεια!

alex-g
03-05-12, 17:11
alex-g πόσα κυβικά είχε το δικό σου όταν έβγαλες καταλύτη?Έπερνε από το λ αλλά από εκεί δεν μπορούμε να τσιμπήσουμε σήμα έτσι!Πάλι γυρνάμε σε εγκέφαλο!

_nicolas_ με αυτό που λες λογικά ερχόμαστε πιο πολύ στην λύση των ηλεκτρολόγων της TOYOTA.




1332CC αλλα θυμάμαι πως αυτό έγινε μετα την αφαίρεση του καταλύτη και της αλλαγής της πολλαπλής εισαγωγής με του paseo 1.5 που δεν εχει economy οπότε παίζει και το ενδεχόμενο κάποιας υποπίεσης γιατι μου έμεινε κολλημένο στο πορτοκαλί οχι στο πράσινο οπότε κάποιο σωληνάκι θα ταπώθηκε

NikiforosGT
03-05-12, 17:20
Τα οικονομομετρα παντα με υποπιεση δουλευαν! οπως εδειξα υπηρχαν και εξωτερικα οργανακια ειχα καποτε και στο starlet! ετσι αναλογα ποσο παταμε γκαζι οταν ανοιγει περισσοτερο η πεταλουδα μας δειχνει και καλα μεγαλυτερη καταναλωση. Επειδη οπως ειπατε οντως το εχουν πολυ παλιοτερα αμαξια με καρμπυρατερ μαλλον με υποπιεση παιζουν, ομως οταν θελει ηλεκτρικο σημα πως κανει την υποπιεση σε ηλεκτρικο σημα? στο δικο μου μοτερ τουλαχιστον (4EFTE) αυτο γινεται με τον MAP sensor!!! ενω παιρνει υποπιεση δινει ηλεκτρικο σημα στην ECU ωστε να καταλαβαινει τι γινεται. Στο σημα αυτου στην ECU εκει που παει δλδ τραβαμε και ενα καλωδιο ωστε να δωσουμε στο turbometro που εχει το στροφομετρο απο starlet GT! επισης απο τον map sensor παιρνουν και αλλα πολυοργανα οπως τα πολυ γνωστα apexi S-AFC, και ισως και μερικα μπαρομετρα της αγορας που δεν εχουν καθολου συνδεση υποπιεσης! αρα καταληγουμε στο ιδιο! με την διαφορα οτι δεν ξερω πως ειναι ο map στο συγκεκριμενο μοτερ!
ο map sensor ειναι σαν αυτον? http://imageshack.us/photo/my-images/705/mapsensormedium.jpg/
επισης αυτο που φαινεται απο κατω (στο σωληνακι υποπιεσης) ειναι αντεπιστροφη βαλβιδα! δεν ξερω ομως αν ρουφαει ή φυσάει!
http://www.zerotohundred.com/newforums/attachment.php?attachmentid=379599&stc=1

jason
03-05-12, 17:27
Τα οικονομομετρα παντα με υποπιεση δουλευαν! οπως εδειξα υπηρχαν και εξωτερικα οργανακια ειχα καποτε και στο starlet! ετσι αναλογα ποσο παταμε γκαζι οταν ανοιγει περισσοτερο η πεταλουδα μας δειχνει και καλα μεγαλυτερη καταναλωση. Επειδη οπως ειπατε οντως το εχουν πολυ παλιοτερα αμαξια με καρμπυρατερ μαλλον με υποπιεση παιζουν, ομως οταν θελει ηλεκτρικο σημα πως κανει την υποπιεση σε ηλεκτρικο σημα? στο δικο μου μοτερ τουλαχιστον (4EFTE) αυτο γινεται με τον MAP sensor!!! ενω παιρνει υποπιεση δινει ηλεκτρικο σημα στην ECU ωστε να καταλαβαινει τι γινεται. Στο σημα αυτου στην ECU εκει που παει δλδ τραβαμε και ενα καλωδιο ωστε να δωσουμε στο turbometro που εχει το στροφομετρο απο starlet GT! επισης απο τον map sensor παιρνουν και αλλα πολυοργανα οπως τα πολυ γνωστα apexi S-AFC, και ισως και μερικα μπαρομετρα της αγορας που δεν εχουν καθολου συνδεση υποπιεσης! αρα καταληγουμε στο ιδιο! με την διαφορα οτι δεν ξερω πως ειναι ο map στο συγκεκριμενο μοτερ!
ο map sensor ειναι σαν αυτον? http://imageshack.us/photo/my-images/705/mapsensormedium.jpg/
επισης αυτο που φαινεται απο κατω (στο σωληνακι υποπιεσης) ειναι αντεπιστροφη βαλβιδα! δεν ξερω ομως αν ρουφαει ή φυσάει!
http://www.zerotohundred.com/newforums/attachment.php?attachmentid=379599&stc=1


αντε πες τα κ εσυ, ελεος απο τον λαμδα οικονομομετρο...

NikiforosGT
03-05-12, 17:53
ο λαμβδα μετραει αναλογια καυσιμου, οτι οργανα βγαζουν σημα απο εκει ειναι halmeter (απο τον μαμα λαμδα) ή Wideband με δικο τους λαμβδα, στην ουσια ο λαμδα μας δινει μια ταση σε volts την οποια τα οργανα δειχνουν αν ειναι πλουσιο ή φτωχο το μιγμα ειτε με ψηφιακη μετρηση των volts οπως στα wideband , ειτε και με leds, μερικα και με βελονα. Επειδη τα οικονομομετρα ειναι πολυ πολυ παλια ιστορια προ καταλυτων και λαμδα δεν πιστευω πως εχει καμια σχεση, προφανως στα παλια επαιρναν σημα με υποπιεση (οπως το οικονομομετρο με βελονα που ειχα στο starlet gt), ενω τωρα θελουν ηλεκτρικο σημα μεσω δλδ του MAP γιατι το μοναδικο πραγμα στο αμαξι πανω που μετατρεπει την υποπιεση σε ηλεκτρικο σημα ειναι αυτος!

http://en.wikipedia.org/wiki/MAP_sensor
εδω σε αλλη μαρκα εχει αναλογικο στο καντραν! λενε πως συνδεεται σε σωληνακι υποπιεσης! http://www.pakwheels.com/forums/performance-modification-tune-up-preventive-maintenance/171405-gli-fuel-indicator-not-accurate-2

supermanboy
03-05-12, 23:30
Νικηφόρε ναι έτσι είναι ο "Map" που έχει του αδερφού μου!Δυστηχώς ,όπως ανέλυσα παραπάνω και αυτός αλλά και άλλοι τέτοιοι παρόμοιοι αισθητήρες δουλέυουν με 5V οπότε στο συγκεκριμένο δεν γίνεται να λειτουργήσουν τουλάχιστον με απευθείας τσίμπημα δείγματος!Χώρια που άμα το κάνεις έχεις μόνιμα πορτοκαλί αναμένο και αστάθεια ρελαντί-σβήσιμο!Επίσης με δείγμα όπως λέει ο Ιάσωνας με ένα τελεστικό κάπου παραπάνω θα πρέπει να το κάνω κάπου στο περίπου με ένα ρυθμιστικό αλλά έτσι επεμβαίνω στην λειτουργία μόνο και μόνο για να το κάνω να ανάψει!Με αυτό που σκέφτονται οι ηλεκτρολόγοι της TOYOTA είναι από ότι κατάλαβα,με ένα διακόπτη αισθητήρα πίεσης(σε ψηλή πιθανά πίεση να κλείνει ή ανοίγει) να πέρνω εγώ την έξοδο(γη-γείωση-σασί-0V) και να την πηγαίνω στο οικονομόμετρο για να έχω διέγερση του πορτοκαλιού LED!Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας πως το σωστό θα ήταν από τον MAP αλλά αυτό θα προυπόθετε να βγαίνει και κάποια εντολή από την ECU-εγκέφαλο που στην δική μου περίπτωση δεν βγαίνει σύμφωνα με κωδικό πλαισίου!Αν πάλι την βγάζει ο εγκέφαλος την εντολή περίμενα από κάποιον εδώ να μου πει ποιο pin θα ήταν αρκεί να ήταν 100% σίγουρος για να μην κάψουμε τον τελευταίο!Οπότε γυρναμε στην απλή λύση του E90 που λένε!Πως είναι λοιπόν ο αισθητήρας οιοκονομομέτρου σε ένα ε90 και που συνδεόταν και αν κατα τύχη έχει και το Ε101 τέτοια υποδοχή ή ήδη τοποθετημένο τέτοιο αισθητήρα???

supermanboy
08-05-12, 21:33
Τελικά για να λειτουργήσει το οικονομόμετρο μπαίνει αισθητήριο το οποίο ονομάζεται από την ΤΟΥΟΤΑ "Φούσκα οικονομομέτρου" τιμή 53€ και τοποθετείται κάπου κοντά στον MAP!Μπαίνει σε Corolla από το 1987 - 1992.Αυτά είναι επίσημα στοιχεία από την TOYOTA ΑΓΓΕΛΟΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ τμήμα ανταλλακτικών.Σταμάτησε να μπαίνει για άγνωστους λόγους!Περιμένω νέα από μέλος εδώ να μου πει πως είναι ακριβώς με φωτογραφία και που τον έχει το δικό του αμάξι.Στα μεταχειρισμένα που κοίταξα με ρωτούσαν για το που μπαίνει και δεν ήξερα ακριβώς να τους πω.

abstavros
10-05-12, 10:55
Η ένδειξη οικονομίας στα καντράν της Toyota παίρνει εντολή από τον αισθητήρα λ. Η Ε80 Corolla που είχα, αν και καρμπυρατέρ, είχε αισθητήρα λ, από τον οποίο έπαιρνε εντολή το οικονομόμετρο.
Τώρα το πως και που συνδέεται κλπ δεν ξέρω.
Σίγουρα πάντως τα οικονομόμετρα ή τα halmeter - wideband (και τα 3 είναι το ίδιο - αλλάζει η ένδειξη του χρωματισμού) παίρνουν εντολή από αισθητήρα λ, είτε δικό τους (βλέπε wideband) είτε του αυτοκινήτου.

NikiforosGT
10-05-12, 12:41
ειχε λαμδα χωρις να ειναι injection και καταλυτική? πως γινεται αυτο???

ΠΑΡΟΥΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
10-05-12, 13:10
Η ένδειξη οικονομίας στα καντράν της Toyota παίρνει εντολή από τον αισθητήρα λ. Η Ε80 Corolla που είχα, αν και καρμπυρατέρ, είχε αισθητήρα λ, από τον οποίο έπαιρνε εντολή το οικονομόμετρο.
Τώρα το πως και που συνδέεται κλπ δεν ξέρω.
Σίγουρα πάντως τα οικονομόμετρα ή τα halmeter - wideband (και τα 3 είναι το ίδιο - αλλάζει η ένδειξη του χρωματισμού) παίρνουν εντολή από αισθητήρα λ, είτε δικό τους (βλέπε wideband) είτε του αυτοκινήτου.

το οικονομομετρο με το halmeter καμια σχεση... το ενα παιρνει απο την υποπιεση της εισαγωγης (οικονομομετρο) και το αλλο απο τον εγκεφαλο (halmeter). οσο για τον αισθητηρα λ του ΕΕ80 προφανως ηταν μονου ψεκασμου ηλεκτρονικα διαχειριζομενο.

supermanboy
10-05-12, 15:11
Πέστα παναγιώτη διότι τελικά αυτό μου λένε όλοι οι τεχνικοί της Toyota.Απλά ψάχνω να βρω αν του αδερφού μου έχει υποδοχή έτοιμη ή αν πρέπει να δημιουργηθεί για να μπει ο αισθητήρας.Το λέω από την αρχή πως δεν θέλω halmeter και πως απλά θέλω να κάνω να λειτουργεί σε ένα σκάφος Ε101 το οικονομόμετρο χωρίς να το είχε από την αρχή.Το καντράν βρέθηκε από φίλο!Παναγιώτη έχεις καμία φωτογραφία που να τον δείχνει σε θέση και πως είναι γενικά σε όψη!Από τιμή πάντως τσουρουφλίζει!Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση Παναγιώτη!

ΠΑΡΟΥΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
10-05-12, 22:27
Πέστα παναγιώτη διότι τελικά αυτό μου λένε όλοι οι τεχνικοί της Toyota.Απλά ψάχνω να βρω αν του αδερφού μου έχει υποδοχή έτοιμη ή αν πρέπει να δημιουργηθεί για να μπει ο αισθητήρας.Το λέω από την αρχή πως δεν θέλω halmeter και πως απλά θέλω να κάνω να λειτουργεί σε ένα σκάφος Ε101 το οικονομόμετρο χωρίς να το είχε από την αρχή.Το καντράν βρέθηκε από φίλο!Παναγιώτη έχεις καμία φωτογραφία που να τον δείχνει σε θέση και πως είναι γενικά σε όψη!Από τιμή πάντως τσουρουφλίζει!Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση Παναγιώτη!

ειχα 90αρα ρε φιλε στο παρελθον και εχω ενα σωρο φωτογραφιες αλλα δεν φαινεται πολυ καλα εκει που ειναι η βαλβιδα του οικονομομετρου. ψαξε σε καμια μαντρα παντως ολο και κατι θα βρεις. Η 90αρα την ειχε τη φουσκα δεξια μπροστα απο το θολο τωρα το 101 δε θυμαμαι να σου πω σιγουρα....

supermanboy
11-05-12, 00:50
Παναγιώτη αρχηγέ θα πάω το Σάββατο να ρίξω μια ματιά και ελπίζω να βρω.Αν βρεις καμία φωτογραφία στείλε καμία με κανένα βέλος να μου υποδεικνύεις περίπου την θέση.Πάντως οι παλιατζήδες ώρες ώρες είναι απίστευτοι!

ΠΑΡΟΥΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
11-05-12, 07:10
αγορι δεν ξερω αν σε βοηθαει η φωτο(καπου εκει που εχω μεγενθυνει ειναι η βαλβιδα του οικονομομετρου). Αν βρω καλυτερη φωτο θα ξανα-ποσταρω

http://i974.photobucket.com/albums/ae227/panos1908/enginebayn.jpg
πατα το λινκ

supermanboy
11-05-12, 19:09
Παναγιώτη δυστηχώς δεν βλέπω καθόλου καμία φωτογραφία!Μήπως έγινε κάτι και δεν ανέβηκε?Αν μπορείς να την ξανανεβασέις τη σε παρακαλώ!Σε ευχαριστώ.

supermanboy
13-05-12, 11:15
Παναγιώτη δεν βγάζω άκρη!Βλέπω αυτό στον κύκλο αλλά είναι πολύ μεγαλο και δεν καταλαβαίνω!Είναι μεγάλο σαν αισθητήριο?

abstavros
13-05-12, 12:31
ειχε λαμδα χωρις να ειναι injection και καταλυτική? πως γινεται αυτο???

Και όμως γίνεται. Και δεν ήταν μονού ψεκασμού. Μιλάμε για ΕΕ80, '86 μοντέλο με καρμπυρατέρ, 1300cc, 75ps, 2E κινητήρας.

το οικονομομετρο με το halmeter καμια σχεση... το ενα παιρνει απο την υποπιεση της εισαγωγης (οικονομομετρο) και το αλλο απο τον εγκεφαλο (halmeter). οσο για τον αισθητηρα λ του ΕΕ80 προφανως ηταν μονου ψεκασμου ηλεκτρονικα διαχειριζομενο.

Γράφω ότι μου έχουν πει μηχανικοί. Αυτό μου είπαν όταν είχα ρωτήσει, αυτό λέω.

supermanboy
04-06-12, 23:17
Τελικά χάρη στην βοήθεια του Άκη από την Κρήτη μπήκε η περίφημη φούσκα οικονομομέτρου από Corolla 90 η οποία είναι ίδια με του 101 και λειτουργεί άψογα το οικονομόμετρο.Θα ανεβάσω κάποιες φωτογραφίες αν ενδιαφέρεται κανένας.Ειλικρινα ευχαριστώ όλα τα παιδιά για το ενδια΄φερον και τις απαντήσεις τους.Με βάλανε σε σκέψεις και μελέτη.

Να είστε καλα.