PDA

Επιστροφή στο Forum : Μπιλιοφοροι


keichi
24-12-10, 15:35
Καλησπερα παιδια!! Εχει αλλαξει κανεις ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ εξωτερικο μπιλιοφορο και φουσκα να μας πει βαθμο δυσκολιας, εντυπωσεις και να μας ψιλοκατευθυνει να προχωρησουμε στην αλλαγη του μπιλιοφορου? Ευχαριστω!!

Marios50
24-12-10, 16:06
Για δουλειές στο σπίτι να ρωτήσεις τον NikiforoGT.
Είναι ικανός να κρεμάσει ανάποδα το corolla στο δέντρο στο εξοχικό, και να αλλάξει μοτερ :hehe

Εναλλακτικά μπορείς να δεις μερικά βιντεάκια όπως αυτο παρακάτω να πάρεις μια ιδέα.
Δεν είναι κάτι το τρομερό αν πιάνουν τα χέρια σου.

http://www.youtube.com/watch?v=rQQTsmXBiW4

MARMEL
24-12-10, 16:23
το κανα εγω και τ αποφευγω σα το διαολο...

παντρεψα τα ημιαξονια του mr2 turbo με τα ημιαξονια του celica st 185.
αυτη η συνταγη ειναι το τελειο μηκος για να μπει το διλιτρο στην 101...

επειδη ομως τα ημιαξονια του celica ηθελαν φουσκες καινουργιες αναγκαστικα τα κανα φυτιλια ολα και αντε παλι απο την αρχη. μεσα εχει εναν κλωβο που συγκρατει τις μπιλιες...
βγαινει και χυνοντε ευκολα. για να τις ξαναβαλεις με γρασσο κτλ κτλ υπαρχει ΜΟΝΟ ενας τροπος...
μπαινουν 1 η 2 μπιλιες μεσα και δουλευοντας τον μπιλιοφορο γυρω γυρω και δεξια αριστερα οπως κανει την κινηση του στο αυτοκινητο σου αφηνει ενα πολυ πολυ μικρο περιθωριο να βαζεις μια μια μπιλια μεσα...
μιλαμε πολυ μικρο και ελαχιστο περιθωριο...

δεν το ειχα ξανακανει και μεχρι να ανακαλυψω ΠΩΣ μπαινουν μεσα για κανα 20λεπτο εβριζα ασταματητα....

δεν ειναι ευκολη δουλεια αλλα δεν ειναι και σπαζοκεφαλια...

αν δεν πιανουν τα χερια σου πηγαινε τα συνεργειο γιατι θα σε τσαντισουν....

NikiforosGT
24-12-10, 17:53
εγώ το μόνο που έκανα ειναι στο τροπετο starlet gt στην αυλή ενός φίλου που καποτε ειχε και αυτος πριν επίσης το κανει τροπέτο να ξηλωσουμε το αμάξι και να το κανουμε βίδες, οπότε για να κατεβάσουμε το μοτερ, βγάλαμε πρώτα τις βαλβολίνες του σασμαν και μετά επειδή δεν είχα αεροκλειδο προσπαθουσα με μεγάλη καστανια να λύσω στα άκρα τα παξιμάδια των ημιαξονίων! ήταν πολύ δύσκολο δεν γυρνουσαν με τπτ! τελικά έβαλα μια σωληνα 1 - 1,5μετρο μακρια 1 ίντζα μέσα στην προέκταση (λοστο) καστάνιας και την χτυπουσα με το ποδι μου αποτομα! τελικά τα ξεβίδωσα! μια εβδομάδα ομως με πονούσε η μέση μου!!! μετα από αυτό εγώ ξηλωσα εντελώς τα ακρα, δλδ ξήλωσα και τα ακρόμπαρα από το άκρο, την ζαμφορ και φυσικά τις 2 βίδες που συγκρατούν το αμορτισερ στο ακρο. Ετσι εχουμε ελευθερο το ημιαξόνιο. Στον εξωτερικό μπιλιοφόρο μπορείς απλά να αλλάξεις την φουσκα λυνοντας την ασφαλεια που εχει, αν εχει βγει από πάνω το ακρο τοτε μπορεις να την αλλαξεις! αλλα θελει καθαρισμα, ειδικο γραφιτουχο γρασσο που οπου πεσει και πασαλυφτει τα κανει ολα χαλια και καθαριζει εξαιρετικά δυσκολα! αν θες να αλλαξεις και μπιλιοφορο που δεν το εχω κανει, πρεπει να βγαλεις και μια ασφαλεια και θελει ειδικη πενσα γιατι ειναι σε δυσκολο σημείο! Δλδ αυτό που θες να κανεις εχει αρκετη δυσκολια και ειδικα ΑΝ δεν εχεις αεροκλειδο καλύτερα να πας σε μαστορα! και φυσικά μετα δεν γλιτωνεις και την ευθυγραμμιση!

Y.Γ Marie50 το video που δειχνεις ειναι για μπαλακι ψαλιδιου αυτό ειναι το ball joint και οχι για φουσκα μπιλιοφορού και τον ιδιο!

Πηγαινετε εδώ : http://www.pi-schools.gr/lessons/tee/mechanical/ και κατεβαστε το αρχειο που λεει εργαστηριακος οδηγος (Μηχανων και συστηματων αυτοκινητου) έχω το κανονικό βιβλίο και λεει μέσα τα πάντα! και φυσικά και πως αλλαζουμε μπιλιοφορους-φουσκες και ημιαξονια!

MARMEL
24-12-10, 17:58
ειδικα ασφαλεια εχει μονο ο εξω μπιλιοφορος. ο μεσα οχι. δεν ειναι απαραιτητο και δεν εχει...

Marios50
24-12-10, 18:26
Ουπς!
Εχει δικιο ο Νικιφορος
έπρεπε να ψάξω για cv joints κι όχι για joint ball :(
Ορίστε ένα σχετικο βιντεάκι

http://www.youtube.com/watch?v=61qOjemsv94

http://www.youtube.com/watch?v=46zHkn4IhK4

MARMEL
24-12-10, 18:38
ωραιο link νικηφορε...

μ ενδιαφερουν οι κινητηρες jet αεροσκαφων-ελικοπτερων...

κανα τετοιο θα βαλω να περασω κατι κοτες....

NikiforosGT
24-12-10, 18:39
Τωρα ειναι οκ το βιντεο! να συμπληρώσω επισης πως μπιλιοφοροι ειναι μονο οι απέξω κοντά δλδ στους τροχους μας και ονομάζονται και σύνδεσμοι σταθερής ταχύτητας παιρνουν δλδ τις καθετες μετακινήσεις των ακρων και της ανάρτησης. Τα μέσα αν έχετε ανοιξει να δείτε ειναι σαν σταυρος μέσα και παίρνει τις οριζοντιες μετακινησεις και εχει ενα τριποδο-σταυρο μέσα σε ενα σαν ποτηρακι. Ασφαλεια υπάρχει στον μπιλιοφορο για να βγει και στα ημιαξονια εκει που πιανουν μέσα στο σασμαν. Εγω τα τράβηξα δυνατα και τα εβγαλα πάντως στο σταρλετ. εδώ φαινεται http://www.rpc.gr/prd_images/303076_z.jpg αριστερα ειναι το μεσα ο σταυρος - τριποδο που ειπαμε και το δεξι ειναι ο συνδεσμος σταθερης ταχύτητας ο γνωστος μας μπιλιοφορος. Σπανιοτατα χαλάνε τα μεσα γιατι δεν δεχονται καθετες καταπονησεις, συνηθως ζημια παθαινουν οι μπιλιοφοροι και ειδικα αν μας σκιζονται οι φουσκες και δεν τις αλλαζουμε!!! ποσες φορες εχετε ακουσει αμαξι να στριβει και να κανει κρα κρα κρα ??? μπιλιοφορος που χτυπάει!

Κατεβαστε το τα δειχνει ολα μεσα!!! http://www.pi-schools.gr/download/lessons/tee/mechanical/1b/Sustimata-Autokinitou1-Ergastiriakos-Odigos.zip
Σελίδα 152 - 160 λέει για ημιαξονια και μπιλιοφορους κτλ!

geodive
06-01-11, 22:39
παιδια ο μπιλιοφορος ο εξω βγαινει με σφυρι και κοπανημα αλλα με μαστορια να μην γινει ζημια. αν δεν βγει απο τον αξονα με 3-4 δυνατες σφυριες τοτε βγαζεις ολο το ημιαξωνιο αφου εχεις βγαλει τις βαλβολινες και αν θες απλα να αλλαξεις την φουσκα τον λυνεις αναποδα. βγαζεις τον μεσα μπιλιοφωρο απο την ασφαλεια του και περνασς την φουσκα στον εξω. αν θες τωρα να αλλαξεις τον μπιλιοφορο τον κοβεις με πολυ προσοχη με τροχο . προσοχη να μην χαλασεις το καρε του αξονα. δεν θελει πολυ κοπανημα γιατι θα κανεις ζημια στο καρε. οποτε για μενα καλυτερα να πας σε μαστορα οχι επειδη ειμαι μηχανικος απλα για να μην πας να γλυτωσεις χρηματα και στο τελος την πατησεις.
την γνωμη μου σου λεω απλα και τιποτα αλλο

keichi
10-01-11, 09:59
Τελικα ο μπιλιοφορος φτιαχτηκε σε γειτονικο συνεργειο για το λογο του οτι δεν βγαινει με τετοιο τροπο...Θελει κοψιμο με δισκακι...Τεσπα τελος καλο ολα καλα, ενα imitation του πεταξα πανω με 120 ευρω ολα κομπλε...Η 101 μας ειναι 15 ετων με 310000χλμ δεν ειναι για καινουργια και γνησια και τρελα λεφτα...Ειναι ταπεινο πλην τιμιο αμαξακι!!:) Μια χαρουλα εγινε με το imitationακι της, ΚΥΡΙΑ πηγαινει :) χαχαχαχαχαχαχα

Fanis
10-01-11, 10:14
επισημα δεν θελει κοψιμο ποτε και πουθενα , απλα αν βαριεσαι κοβεις για να τελειωσεις μια ωρα νωριτερα.

οσο για το ιμιτασιον μια χαρα ειναι και δεν θα σε προδωσει !!

keichi
10-01-11, 10:23
Αυτο για το κοψιμο δε το ηξερα οτι δεν ειναι απαραιτητο...Thanks για την πληροφορια Fani!!!!

geodive
10-01-11, 21:05
φιλε μου αν δεν βγει με μερικες δυνατες σφυριες ο μονος τροπος ειναι κοψιμο με προσοχη. αν συνεχισεις να βαρας και τελικα βγει το πιο πιθανο ειναι να χαλασεις το καρε. δεν στο παιζω εξυπνος αλλα τοσα χρονια ετσι το κανουμε.

termagazis
10-01-11, 21:51
οντος στα τουοτα ειναι συχνο φαινομενο να κολλανε οι μπιλιοφοροι.αν του δωσεις 3-4 σφυριες κ δεν βγει εχει κολλησει κ δεν προκειτε να βγει που να χτυπιεσε κατω(χωρισ να γινει περετερω ζημια δηλαδη) οποτε πας για κοψιμο!

geodive
10-01-11, 22:33
δεν ειναι μονο τα toyota.
25 χρονια φτιαχνω mazda και τα ιδια τραβαμε.
οσοι μπιλιοφωροι ειναι κουμπωτοι εχουν αυτο το προβλημα. η θα σου βγει με τις πρωτες σφυριες η απλα τον κοβεις. γιαυτο πολλες εταιριες δεν πουλανε μπιλιοφωρους αλλα ολοκληρο ημιαξωνιο. τουλαχιστων η mazda που δουλευω.
σε πολλα ευρωπαικα εχουν ασφαλεια που βγαινει οποτε απλα μετα τον τραβας εξω.
οπως γραφει και ο φιλος επισημα πουθενα δεν σου λενε για κοψιμο αλλα δεν υπαρχει αλλος τροπος αν δεν βγαινει.

geodive
10-01-11, 22:38
στο δικο μου εχω αλλαξει 2 φορες απλα φουσκες και στους 2. δεν εβγαιναν με τιποτα οποτε εβγαλα εξω τα ημιαξωνια και ελυσα τους μεσα μπιλιοφωρους και περασα τις φουσκες στους εξω.
τωρα αν χρειαστει ποτε (εχω 300.000 χλμ) να τους αλλαξω θα πεσει κοψιμο και ιμιτασιων μπιλιοφωροι φυσικα.
ο μπιλιοφωρος αν αλλαζεις την φουσκα αμεσως μολις κοπει και αν δεν το σκιζεις το αμαξι οταν οι τροχοι ειναι στριμενοι τοτε ειδικα στα αυτοκινητα τα made in japan δεν παθενει τιποτα

PeterIoannou
10-01-11, 22:40
... Μια χαρουλα εγινε με το imitationακι της, ΚΥΡΙΑ πηγαινει :) χαχαχαχαχαχαχα
Ειδικά αν το "ιμιτασιονάκι" είναι GKN Lobro, ακόμα καλύτερα...

keichi
10-01-11, 22:57
Ναι geodive δικιο εχεις...Αν ελεγχεις τις φουσκες δε παθαινουν τιποτα οι μπιλιοφοροι...Με σωστη οδηγηση εννοειται οχι καγκουριες...Εμενα χαλασε ο μπιλιοφορος επειδη ειχα αφησει σκισμενη τη φουσκα για 35000χλμ...Μετα τα παιξε, αρχισε να χτυπαει, ποσο να αντεξει :)...